czwartek, 29 stycznia 2015

10 pytań do agencji PR przed podpisaniem umowy

Media społecznościowe zmieniają styl komunikacji firm z klientami – branża PR nie może tego lekceważyć.

Agencje public relations nie zajmują się dzisiaj tylko zachęcaniem dziennikarzy do pisania o swoich klientach – same tworzą redakcyjne treści, nawiązują relacje z interesariuszami, edukują konsumentów i bezpośrednio przekazują im informacje.

Praca praktyka PR wygląda inaczej niż 5 lat temu kiedy sprzedaż gazet nie spadała i zaledwie garstka entuzjastów wiedziała o Twitterze.

Szukając agencji PR, która pomoże Ci w interesach, wybierz tę, która respektuje zmiany w komunikacji.

Oto o co warto zapytać agencję PR przed podpisaniem umowy:

1. Jak agencja łączy tradycyjny PR z komunikacją online?

Porozmawiaj o PR online i strategiach w mediach społecznościowych. Dowiedz się jak agencja łączy wiedzę i doświadczenie z najnowszą praktyką. Czy potrafi prowadzić spójną i zintegrowaną komunikację w kluczowych dla Ciebie mediach?

2. Czy agencja potrafi się skutecznie promować?

Zapytaj agencję jak sama siebie promuje. Korzysta z reklamy czy PR? Czy prowadzi blog? Jak komunikuje się w mediach społecznościowych? Jeśli nie ma na to czasu, uciekaj DALEKO!

3. Czy blog agencji PR zawiera ciekawe, aktualne i praktyczne informacje?

Przeczytaj 10 najnowszych wpisów na firmowym blogu. Czy styl i tematy odpowiadają Twoim oczekiwaniom? Dowiedziałeś się czegoś wartościowego? Wierzysz, że agencja potrafi rozwiązać Twoje problemy?

4. Jaka jest jej specjalizacja?

Agencja PR nie może dzisiaj ograniczać się do pisania informacji dla mediów, organizowania konferencji prasowych i zbierania wycinków prasowych na Twój temat. Czy oferuje strategie komunikacji online – kontakty z blogerami, tworzenie treści, zarządzanie profilami w serwisach społecznościowych?

5. Jak agencja pozycjonuje Twoją firmę na rynku i kim są – jej zdaniem –Twoi najwięksi konkurenci?

Dowiesz się czy przed spotkaniem agencja zrobiła rozeznanie na Twój temat. Może dowiesz się o sobie czegoś nowego? Jeśli tak, plus dla agencji :-)

6. Z którymi trzema krajowymi lub branżowymi dziennikarzami warto byłoby skontaktować się w pierwszej kolejności?

Sprawdzisz w ten sposób czy agencja wie kto pisze na tematy, które Cię interesują oraz czy wie kim są i co czytają Twoi klienci.

7. Jak agencja mierzy sukces?

Pomiar efektu w PR to trudne zadanie. Nie można skupiać się tylko na liczbach bezwzględnych (liczba publikacji w mediach, liczba fanów na Facebooku, liczba komentarzy na blogu, itd.) Ciekawszy jest pomiar trendu, na przykład, większa liczba odwiedzin na firmowej witrynie WWW, więcej zapytań o produkt lub usługę, więcej linków przychodzących, itd.

8. Jak długo agencja działa na rynku?

Szukaj agencji, które mogą pochwalić się jakimś doświadczeniem. Te, które działają minimum 5 lat wiedzą co przynosi najlepsze efekty, bo miały czas to sprawdzić.

9. Jaki jest średni czas współpracy z klientem?

Zapytaj jak długo współpracują z klientami. Wybierz agencję, która stawia na długą współpracę. Poproś o referencje i/lub możliwość rozmowy z kilkoma obecnymi klientami.

10. Dlaczego agencja chce dla Ciebie pracować?

Profesjonalizm, wiedza i doświadczenie to dużo, ale bez autentycznej pasji i zaangażowania trudno wyobrazić sobie prawdziwy sukces.

O co jeszcze warto zapytać agencję PR przed podpisaniem umowy? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.