wtorek, 25 października 2016

Jaki masz talent?

Mam talent, Taniec z gwiazdami i The Voice of Poland.

Ogromna popularność tych programów rozrywkowych pokazuje, że nie brakuje ludzi, którzy chcą popisać się w telewizji wyjątkowymi umiejętnościami. Gdybyś miał wystąpić w takim programie, co byś pokazał milionom widzów? Czym byś ich oczarował? Za co dostałbyś brawa?

Pamiętasz coś co kiedyś robiłeś z pasją i sukcesami, ale porzuciłeś lub zaniedbałeś? A może masz jakiś ukryty talent – coś co potrafisz robić lepiej od innych, ale sam tego nie doceniasz?

Jako właściciel firmy dbasz, żeby pracownicy osiągali najlepsze wyniki. Dzięki ich doświadczeniu i zaangażowaniu możesz rozwijać firmę i wygrywać z konkurencją. Dobry szef potrafi dostrzec u ludzi ukryte możliwości. Ujawnienie i wykorzystanie tego sekretnego kapitału wiedzy i talentów może przynieść dodatkowe korzyści.

Nie myślę oczywiście o grze na gitarze czy tańcu na rurze, choć przyznam, że taki występ ożywiłby każde zebranie. Chodzi o wybitne uzdolnienia, cenne kwalifikacje i osobiste zainteresowania. Analiza tego nadzwyczajnego potencjału i jego wykorzystanie może zwiększyć zaangażowanie pracowników (poczują się bardziej potrzebni i docenieni) i wzbogacić firmę o wiedzę i umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju.

Na przykład, planujesz rozpocząć komunikację w mediach społecznościowych i szukasz specjalisty, który się tym zajmie. Jeden z Twoich pracowników od kilku lat ma prywatny profil na Twitterze. Prowadzi też społecznie w wolnym czasie na Facebooku fan page schroniska dla zwierząt. Wiedząc, że o tym możesz zlecić mu prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych (po fachowym szkoleniu) – oszczędzając jednocześnie pieniądze na nowy etat.

Jedną z metod poznania ukrytych talentów pracowników jest przeprowadzenie audytu umiejętności. Wiedza z audytu odkryje nie tylko nowe talenty, ale także wskaże niedostatki i pomoże opracować plan szkoleniowy, którego realizacja usunie te braki.

Konkluzja

Inwestuj w nowe umiejętności swoich pracowników i rozwijaj to, co już umieją. Jeśli wyślesz na szkolenia pracowników, którzy mają świeżo odkryte i cenne dla firmy umiejętności, nie musisz szukać na rynku nowych ludzi, których zatrudnienie zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem (na przykład czy się sprawdzą?).

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniami PR, które dzięki lepszej komunikacji poprawią wizerunek i reputację Twojej firmy, instytucji lub organizacji, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

1 komentarz:

  1. Przy rozpatrywaniu wniosków personalnych lub spraw związanych z rekrutacją uważam, że korzystne jest korzystanie z narzędzi takich jak https://extended.tools/ . Ten nowoczesny zasób pozwala użytkownikowi ocenić doskonałe cechy potencjalnego pracownika i jest niezwykle skuteczny.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis czeka na Twój komentarz.