Informacje prasowe, sprostowania, polemiki, wywiady, portrety, komunikaty w sytuacji kryzysowej...
Na naszych szkoleniach PR uczymy pisania różnych tekstów PR.
Szkolenie zaczynamy od testu (20 pytań).
Oceń czy podane twierdzenie jest prawdziwe (TAK) lub fałszywe (NIE).
1. W skutecznym pisaniu najważniejsza jest jasność przekazu.
TAK / NIE
2. Jeśli chcesz nawiązać lepszy kontakt z czytelnikiem, możesz użyć środowiskowego żargonu – chyba że wiarygodność wymaga czegoś innego.
TAK / NIE
3. Jednostka miary bardziej skłania do reakcji niż liczba.
TAK / NIE
4. Decyzja o rozłożeniu liczby na czynniki lub podaniu jako pełnej kwoty zależy od tego, czy czytelnik ma zaoszczędzić czy wydać pieniądze.
TAK / NIE
5. W przypadku niskich kwot lepszy efekt wywierają faktyczne liczby niż procenty.
TAK / NIE
6. Czytelnicy są bardziej podatni na ciepłe przykłady niż na zimne dane statystyczne.
TAK / NIE
7. Im niższe dochody czytelnika, tym skuteczniejsze staje się słowo "bezpłatny".
TAK / NIE
8. W poszukiwanej grupie docelowej konkret przyciąga – poza nią może odpychać.
TAK / NIE
9. Sprzedawcę bardziej interesuje "Co to jest?", nabywcę "Co mi to da?"
TAK / NIE
10. Czas teraźniejszy bardziej trafia do przekonania czytelnika niż czas przyszły, ponieważ teraźniejszość jest teraz i czytelnik chce czerpać zyski teraz.
TAK / NIE
11. Powiązanie czasu przyszłego z teraźniejszym mówi czytelnikowi: "To będzie na zawsze."
TAK / NIE
12. Zaprzeczony początek zdania silnie wpływa na reakcję czytelnika.
TAK / NIE
13. Rozpoczęcie pytania od "Czy nie.." plus czas teraźniejszy skłania czytelnika do Twojego punktu widzenia – inaczej niż w zdaniu zaczynającym się od "nie".
TAK / NIE
14. Nie mów czytelnikowi "Masz problem" jeżeli za chwilę nie powiesz jak go rozwiązać.
TAK / NIE
15. Zdania twierdzące są mocniejsze od przeczeń.
TAK / NIE
16. Im bardziej dynamiczny przekaz, tym mniejsza różnica między tekstem dla kobiet i dla mężczyzn.
TAK / NIE
17. Gdy porównujesz swój produkt z produktem konkurencji, używaj słów sugerujących raczej przewagę niż różnicę.
TAK / NIE
18. Rzeczowniki mają większą moc od przymiotników.
TAK / NIE
19. Warunek (na przykład "jeśli", "jeżeli", "gdyby") osłabia komunikat.
TAK / NIE
20. Nie baw się z czytelnikiem w "mamo, czy mogę?", chyba że jest on gotów zaakceptować Ciebie jako zwierzchnika.
TAK / NIE
Jeśli chcesz poznać swój wynik, prosimy przesłać odpowiedzi na adres: biuro[at]pressence.com.pl.
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem z pisania tekstów PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.
Przede wszystkim należy znać podstawy copywritingu aby idealnie wstrzelić się PR'owe gusta. Wiadomo, że taki tekst musi przedstawić daną sprawę, zagadnienie w jak najbardziej czytelnym świetle, oraz spróbować przedstawić nas w jak najlepszym świetle. Dlatego należy wiedzieć co to jest copywriting i jak go skutecznie wykorzystać. Pewne tricki mogą nam to bardzo ułatwić.
OdpowiedzUsuń