piątek, 14 lipca 2017

Skuteczne pisanie w PR

Informacje prasowe, sprostowania, polemiki, wywiady, portrety, komunikaty w sytuacji kryzysowej...

Na naszych szkoleniach PR uczymy pisania różnych tekstów PR.

Szkolenie zaczynamy od testu (20 pytań).

Oceń czy podane twierdzenie jest prawdziwe (TAK) lub fałszywe (NIE).

1. W skutecznym pisaniu najważniejsza jest jasność przekazu.

TAK / NIE

2. Jeśli chcesz nawiązać lepszy kontakt z czytelnikiem, możesz użyć środowiskowego żargonu – chyba że wiarygodność wymaga czegoś innego.

TAK / NIE

3. Jednostka miary bardziej skłania do reakcji niż liczba.

TAK / NIE

4. Decyzja o rozłożeniu liczby na czynniki lub podaniu jako pełnej kwoty zależy od tego, czy czytelnik ma zaoszczędzić czy wydać pieniądze.

TAK / NIE

5. W przypadku niskich kwot lepszy efekt wywierają faktyczne liczby niż procenty.

TAK / NIE

6. Czytelnicy są bardziej podatni na ciepłe przykłady niż na zimne dane statystyczne.

TAK / NIE

7. Im niższe dochody czytelnika, tym skuteczniejsze staje się słowo "bezpłatny".

TAK / NIE

8. W poszukiwanej grupie docelowej konkret przyciąga – poza nią może odpychać.

TAK / NIE

9. Sprzedawcę bardziej interesuje "Co to jest?", nabywcę "Co mi to da?"

TAK / NIE

10. Czas teraźniejszy bardziej trafia do przekonania czytelnika niż czas przyszły, ponieważ teraźniejszość jest teraz i czytelnik chce czerpać zyski teraz.

TAK / NIE

11. Powiązanie czasu przyszłego z teraźniejszym mówi czytelnikowi: "To będzie na zawsze."

TAK / NIE

12. Zaprzeczony początek zdania silnie wpływa na reakcję czytelnika.

TAK / NIE

13. Rozpoczęcie pytania od "Czy nie.." plus czas teraźniejszy skłania czytelnika do Twojego punktu widzenia – inaczej niż w zdaniu zaczynającym się od "nie".

TAK / NIE

14. Nie mów czytelnikowi "Masz problem" jeżeli za chwilę nie powiesz jak go rozwiązać.

TAK / NIE

15. Zdania twierdzące są mocniejsze od przeczeń.

TAK / NIE

16. Im bardziej dynamiczny przekaz, tym mniejsza różnica między tekstem dla kobiet i dla mężczyzn.

TAK / NIE

17. Gdy porównujesz swój produkt z produktem konkurencji, używaj słów sugerujących raczej przewagę niż różnicę.

TAK / NIE

18. Rzeczowniki mają większą moc od przymiotników.

TAK / NIE

19. Warunek (na przykład "jeśli", "jeżeli", "gdyby") osłabia komunikat.

TAK / NIE

20. Nie baw się z czytelnikiem w "mamo, czy mogę?", chyba że jest on gotów zaakceptować Ciebie jako zwierzchnika.

TAK / NIE

Jeśli chcesz poznać swój wynik, prosimy przesłać odpowiedzi na adres: biuro[at]pressence.com.pl.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem z pisania tekstów PR, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.