Wyobraźmy sobie, że jestem dyrektorem marketingu w średniej firmie i zastanawiam się nad wyborem agencji PR.
Kogo wybrać: 1. agencję należącą do międzynarodowej sieci, 2. agencję, która wyśmienicie zna moją branżę czy 3. małą agencję znaną z wyspecjalizowanych usług?
Zakładam, że wszystkie trzy cieszą się dobrą reputacją, zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów i mają dobre kontakty w mediach.
Duża międzynarodowa agencja PR działa jak agencja reklamowa. Zatrudnia ludzi kiedy ma klientów i zwalnia kiedy ich traci. Plusem takiej agencji jest dostęp do najnowszej wiedzy i technologii. Minusem to, że z moim skromnym budżetem wcale nie muszę być dla niej najważniejszym klientem.
Dodajmy małą elastyczność (tylko trochę większą od Titanica), honorarium wyższe od średniej na rynku (każda godzina pracy – także sekretariatu – jest wliczona do faktury) i większe ryzyko zmiany osób, które w agencji będą zajmowały się moim PR.
Agencji wyspecjalizowanej w mojej branży może brakować szerszego spojrzenia na moje potrzeby i sprawdzonych umiejętności w innych dziedzinach (na przykład nowe media, komunikacja kryzysowa lub zarządzanie problemami). Może też pojawić się ryzyko konfliktu interesu (na przykład pracuje dla mojej bezpośredniej konkurencji).
Wyobraziłem sobie także wizytę w małej agencji z pytaniem: "Kto jest waszym największym klientem i ile wam płaci miesięcznie za PR? Proponuję dwa razy tyle i chcę zawsze być waszym największym klientem. Dajcie znać jeśli będziecie zainteresowani."
Mała agencja PR (jeśli jest kompetentna, stabilna i ma odpowiednie doświadczenie) wygrywa z większymi w dwóch kategoriach: entuzjazm i zaangażowanie.
Dla największego (czyli najważniejszego) klienta zawsze ma się czas i jemu przedstawia się najlepsze pomysły – dla niego pracuje się jak dla siebie, a może nawet lepiej.
Jeszcze jedno: mała agencja PR nie zatrudnia ludzi, których nie potrzebuje z dwóch powodów: 1. nie ma dla nich pieniędzy, 2. oni nie mają gdzie się schować :-)
Jakie jest Twoje zdanie? Napisz o tym w komentarzu.
ostatnio szukając ciekawych rozwiązań reklamowych, któe na prawdę mogłyby zainteresować odbiorców zanalząłm ofertę tak zwanego video marketingu dostepną tutaj https://alphacreation.pl/ . Wydaje mi się, że może to być na prawdę strzał w dziesiątke, szczególnie w dzisiejszym zcyfryzowanym świecie
OdpowiedzUsuń