czwartek, 4 lutego 2016

Reklama czy artykuł? Co wybrać?

Wiem, że w kółko opowiadam o tym jak możesz zainteresować media swoim produktem, usługą lub firmą, jak pisać ciekawe informacje prasowe, jak udzielać wywiadów dla mediów.

Czasem możesz pomyśleć: "Po co to wszystko? To wymaga tyle pracy i wysiłku. Mam ważniejsze sprawy na głowie w firmie. Nie szukam kontaktu z dziennikarzami, bo nie mam o nich dobrego zdania."

Może warto przypomnieć o korzyściach z regularnych kontaktów z mediami?

Praktycy PR – ja też – bez zająknięcia powtarzają, że tekst redakcyjny ma czterokrotnie większą wartość od reklamy. Ale co to dokładnie znaczy? I dlaczego tak jest?

Chodzi o to, że każda wzmianka o Twojej firmie lub produktach w gazecie, czasopiśmie, na stronie internetowej, w programie telewizyjnym lub audycji radiowej jest wyśmienitą formą promocji.

Ale nie w miejscu lub czasie na reklamę. Mam na myśli treści redakcyjne!

Za każdą reklamę musisz zapłacić. Artykuł napisany przez dziennikarza lub program w telewizji jest – ogólnie biorąc – bezpłatny (nie płacisz za publikację lub emisję).

Siła perswazyjna reklamy spada. Ludzie pomijają strony z reklamami w gazetach i zmieniają kanały w przerwach na reklamy.

Dlaczego agencje reklamowe stale wymyślają nowe pomysły, aby zwiększyć zainteresowanie produktami ich klientów? Dlatego, że poprzednie były niedobre? Nie, bo się szybko znużyły.

Z drugiej strony, ludzie czytają gazety i czasopisma lub oglądają programy w telewizji z własnej woli, bo ich to interesuje. Jeśli trafią na informację lub artykuł o Tobie, potraktują to bardziej poważnie niż reklamę.

W jednej chwili dowiadują się o Tobie i o tym, co robisz setki, tysiące lub miliony ludzi, którzy w innym przypadku nigdy by o Tobie nie usłyszeli. Wśród nich może być dużo nowych klientów!

Media mówią tylko o rzeczach i ludziach niezwykłych, ciekawych i wartościowych. Jeśli mówią o Tobie, tak właśnie jesteś postrzegany. Masz coś wyjątkowego do zaoferowania i dlatego jesteś w telewizji.

To wymaga pracy, cierpliwości i wyobraźni. Przydadzą się także nowe umiejętności (na przykład zdobyte na szkoleniu medialnym), ale nagroda warta jest tego trudu.

Mając dylemat: reklama czy artykuł, nie zastanawiaj się ani sekundy. Wybierz artykuł. Jest bardziej skuteczny i dużo tańszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.