poniedziałek, 6 marca 2017

Jeśli chcesz być numerem jeden w swojej branży...

Patrzysz odważnie w przyszłość. Masz ambitne plany. Nie chcesz być pionkiem w branży. Wolisz być liderem.

W interesach liczy się bycie pierwszym. To prawda. Tak buduje się autorytet i wiarygodność. Ale co zrobić kiedy nie jesteś (jeszcze) numerem jeden?

Nie możesz sam ogłosić siebie liderem. O tym decydują klienci, konsumenci i w jakimś stopniu media. Ale pokazując swoją fachowość, wiedzę i doświadczenie możesz wzmacniać pozycję i reputację eksperta.

Oto co możesz zrobić, żeby iść do góry – także kiedy numer jeden twardo broni swojego miejsca:

1. Znajdź swój wyróżnik.

Każdy nowy ekspert powinien znaleźć niszę, w której wyrobi sobie reputację wybitnego fachowca. Taki marketingowy wyróżnik pomaga zaistnieć w świadomości klientów i budować podstawy do poszerzenia strefy wpływu.

Załóż blog, napisz książkę lub e-book lub nagraj serię wideo. Poszukaj ciekawej specjalizacji i jeśli ludzie docenią jej praktyczną wartość, na pewno będziesz zauważony.

2. Korzystaj z właściwych narzędzi we właściwym czasie.

Najcenniejsza wiedza jest bezużyteczna jeśli nikt (poza Tobą) nie ma do niej dostępu. Dowiedz się kogo może zainteresować to, co wiesz i jak dotrzesz do tych ludzi. Trudno to zrobić bez opisania persony, czyli profilu modelowego klienta.

Musisz też poznać podstawowe narzędzia komunikacji w mediach społecznościowych i zasady budowania relacji z mediami. Na przykład, musisz wiedzieć kiedy i jak często publikować treści na Twitterze i jak kontaktować się z reporterami.

3. Bądź cierpliwy i konsekwentny.

Budowanie pozycji lidera wymaga cierpliwości i wytrwałości. Aby zwrócić uwagę klientów, którzy naprawdę chcą coś kupić, musisz systematycznie tworzyć i publikować wartościowe treści, pomagać rozwiązywać ich problemy i inteligentnie budować tożsamość marki.

Stworzenie sieci zawodowych kontaktów wymaga czasu, ale to właśnie ta grupa może wykreować Cię na numer jeden w branży.

4. Zatrudnij agencję PR.

Każda branża ma swoich renomowanych ekspertów. To oni wybierają tematy do dyskusji, na przykład w mediach i na konferencjach. Ale każdy może także zaproponować własny temat. Jeśli wywoła szerszą dyskusję, może zostać zauważony i trafić na listę ważnych ekspertów.

To, że czytasz ten tekst pokazuje jak działa PR. Doświadczona agencja PR pomoże opracować treści, które dotrą do właściwych klientów we właściwym czasie.

Jeśli potrzebujesz pomocy w budowie pozycji i reputacji lidera w swojej branży, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.