1. Kiedy czytasz gazety?
A. Codziennie po obiedzie.
B. Nie czytam gazet.
C. W toalecie, przy śniadaniu i przed wyjściem do pracy.
D. Czytam Facebooka. Tam jest wszystko, czego potrzebuję.
2. Jak rozmawiasz z reporterem, któremu chcesz zaproponować temat o swoim kliencie?
A. W naszej agencji PR z reporterami rozmawiają tylko praktykanci.
B. Zapraszam na piwo lub dwa.
C. Wyjaśniam dlaczego ten temat zainteresuje jego czytelników, słuchaczy lub widzów.
D. Wysyłam mu zestaw prasowy na płycie CD.
3. Co robisz w sytuacji kryzysowej?
A. Wpisuję w Google hasło: "zarządzanie sytuacją kryzysową".
B. Dzwonię do eksperta zarządzania kryzysem.
C. Oceniam sytuację i wybieram optymalne rozwiązanie z planu kryzysowego.
D. Wyłączam telefon i chowam się pod biurkiem.
4. Od czego zaczynasz informację prasową?
A. Od nazwy firmy mojego klienta.
B. Od kilku żargonowych wyrażeń, na przykład synergia, kooperacja, alokacja, itp.
C. Od najważniejszego faktu.
D. Nie napisałem jeszcze żadnej informacji prasowej.
5. Gdzie wysyłasz lub publikujesz informacje prasowe?
A. Korzystam z ogólnie dostępnych baz danych.
B. Wszystko wysyłam Polskiej Agencji Prasowej.
C. Tworzę własną listę wysyłkową zgodnie z potrzebami klienta.
D. Na stronie WWW mojego klienta.
6. Dobra informacja prasowa powinna:
A. być napisana nie przeze mnie, ale zawodowego praktyka PR.
B. przypominać wzruszający wiersz romantyczny.
C. być jasna, zwięzła i rzeczowa.
D. być długa (minimum 5 akapitów).
7. Co czytasz najchętniej?
A. Kryminały.
B. Wyciągi z banku.
C. Prasę branżową i blogi.
D. Skarb, Galę i Tele Tydzień.
8. Jak korzystasz z mediów społecznościowych?
A. Mam profile we wszystkich serwisach społecznościowych.
B. Nie przepadam za mediami społecznościowymi.
C. Korzystam z LinkedIn do kontaktów zawodowych i Facebooka do kontaktów ze znajomymi i rodziną.
D. W mediach społecznościowych publikuję tylko zabawne zdjęcia z wakacji.
9. Z kim lub czym kojarzysz Pinterest?
A. Nowy napój energetyczny.
B. Bloger modowy.
C. Serwis internetowy do zbierania, prezentowania i dzielenia się treściami wizualnymi.
D. Piosenkarka z reklamy ubezpieczeń samochodowych.
10. Jak oceniasz swoją skuteczność w PR?
A. Zawsze osiągam to, co sobie zaplanuję.
B. To zależy. Jeśli dziennikarz zainteresuje się tematem, na pewno się ze mną skontaktuje.
C. Nie wszystkie pomysły się sprawdzają. Jeśli coś się nie uda, wyciągam wnioski i próbuję zrobić to inaczej.
D. Dzwonię do dziennikarza w porze obiadowej kilka razy z pytaniem kiedy zrobi wywiad z moim klientem.
Komentarze do odpowiedzi:
Większość A: Masz szansę na karierę w PR. Czasem przeceniasz swoje umiejętności. Musisz się nauczyć mówić nie swoim klientom i współpracownikom. Przestań przypisywać sobie cudze sukcesy.
Większość B: Z pomocą życzliwego mentora możesz dużo osiągnąć w PR. Klienci i reporterzy Cię lubią, ale głównie dlatego, że zawsze za nich płacisz. Postaraj się unikać drogich barów i klubów.
Większość C: Jesteś prawdziwym profesjonalistą. Cieszysz się uznaniem wśród klientów, reporterów i blogerów. Jeśli pozwolisz sobie od czasu do czasu na drobny błąd, ludzie będę Cię lubili jeszcze bardziej.
Większość D: PR nie jest Twoim przeznaczeniem. Masz aktualne CV? Poszukaj pracy w barze szybkiej obsługi lub firmie ochroniarskiej.
Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuń