wtorek, 23 czerwca 2015

Co robić kiedy PR zawodzi

Public relations wykorzystuje informacje, perswazję i relacje do budowania poparcia dla organizacji, osoby lub sprawy. Jeśli jest prowadzone etycznie, wzmacnia demokrację, dialog i ideę otwartego społeczeństwa.

W praktyce jednak PR nie zawsze osiąga zamierzone cele (publiczne poparcie). Zamiast sukcesu i radości mamy smutek i łzy.

Dzieje się tak zwykle kiedy public relations:

1. jest wykorzystane do manipulacji służącej promocji nietrafionych produktów, usług, pomysłów i działań,

2. staje się wyłącznie przesadną autopromocją bez odniesienia do autentycznych potrzeb i aktualnych zainteresowań opinii publicznej.

Oto konkretne przykłady:

1. Firmy, które w przypadku porażki produktu na rynku nie rozwiązują prawdziwego problemu (mała wartość produktu), ale krytykują "nieprzyjazne media" i "kapryśnych konsumentów".

2. Firmy, które obarczają winą za niskie notowania akcji "niedouczonych analityków" lub spekulantów, zamiast siebie za błędne decyzje biznesowe i pomyłki w zarządzaniu.

3. Organizacje (najczęściej rząd i samorządy), które widzą przyczynę swoich kłopotów w "braku skutecznej komunikacji".

Te trzy przykłady pokazują błędy w rozumieniu "komunikacji problemu" i "rozwiązania problemu".

PR nie zajmuje się rozwiązywaniem problemów produkcyjnych, technicznych, organizacyjnych, logistycznych, finansowych, kadrowych, itp. PR zajmuje się komunikacją rozwiązań tych problemów.

W Pressence Public Relations opracowaliśmy metodę, która pomaga firmom i organizacjom sprawdzić kiedy i dlaczego PR nie przynosi spodziewanych efektów i co zrobić, żeby to poprawić. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego PR, spróbuj naszej Metody Jasnego Myślenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.