wtorek, 30 sierpnia 2016

6 błędów PR start-upów

W Polsce jest mnóstwo inteligentnych i kreatywnych ludzi z oryginalnymi pomysłami na produkt lub usługę. Dlaczego tak niewielu odnosi sukces w biznesie?

Bo o większości nikt nie słyszał. Nie mówiły o nich media i nie pisały gazety.

Agencja PR może pomóc start-upowi nie tylko przy premierze produktu, ale także pozyskać inwestora, przyciągnąć wartościowych pracowników lub zapobiec kryzysowi w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Może też pomóc uniknąć typowych błędów PR.

Współpracując jako agencja PR przez ponad 10 lat ze start-upami zauważyliśmy sześć powtarzających się błędów:

1. Nierealistyczne cele.

Start-upy często oczekują, że PR od razu zwiększy sprzedaż. Public relations nie jest narzędziem sprzedaży bezpośredniej.

PR nawiązuje kontakty z liderami opinii i ekspertami, zwiększa zainteresowanie marką, pokazuje jako korzystać z produktu lub usługi, zachęca do odwiedzenia firmowej strony WWW, zwiększa wiarygodność i buduje relacje z potencjalnymi klientami. PR pomaga klientowi dokonać właściwego wyboru, ale nie może zmusić do zakupu.

2. Właściciele start-upa unikają PR, bo – ich zdaniem – to, co oferują jest tak rewelacyjne, że sprzeda się samo.

Takie podejście sprawdza się tylko w romantycznych snach. Życie jest bardziej wymagające.

PR nie jest narzędziem sprzedaży, ale bez PR sprzedaż jest bardzo trudna. Jeśli nikt nie wie o Twoim znakomitym produkcie, jak może pomyśleć o jego kupnie?

3. Brak dobrze zdefiniowanej grupy docelowej.

Kiedy pytamy właścicieli start-upów komu chcą sprzedawać swoje produkty lub usługi, mówią, że wszystkim, bo "każdy ich potrzebuje". Nieprawda.

Nawet Coca Cola i Apple nie są dla wszystkich. Widziałeś reklamy tych marek w czasopismach dla emerytów? Proces sprzedaży zaczyna się od opisu i wyboru grupy konsumentów, którzy najchętniej kupią wybrany produkt.

4. Brak przekonujących przekazów.

Co konsumenci mają wiedzieć i myśleć o Twoim produkcie? Zbyt często w odpowiedzi na to pytanie otrzymujemy długą i skomplikowaną litanię faktów, opinii i liczb.

Razem z naszym klientem wybieramy trzy lub cztery najbardziej przekonujące informacje i powtarzamy je do skutku.

5. Firma oczekuje po premierze produktu entuzjastycznych recenzji w mediach.

Bez wyraźnego, wartościowego i atrakcyjnego wyróżnika (czegoś co jest wyjątkowe) nie ma przeboju. Jeśli nie ma się czym zachwycać, nie ma informacji w mediach.

Organizujemy wywiady w mediach z szefami start-upów o branżowych trendach i aktualnych wydarzeniach – to zwiększa rozpoznawalność marki i buduje zaufanie. Ale trudno zainteresować media start-upem, który nie ma nic oryginalnego do zaoferowania.

6. Myślenie, że wszystko jest pod kontrolą.

Internet nigdy nie zasypia. Media pracują non-stop. Jeden tweet online może zepsuć plan premiery produktu. Jeśli potrafisz przewidzieć najbliższy kryzys, możesz się do niego przygotować.

Masz aktualny plan kryzysowy? Agencja PR wie jak zarządzać kryzysem, ale bez planu będzie to dłuższe i bardziej kosztowne. Przećwicz swój plan kryzysowy. Będziesz spał lepiej – obiecujemy.

Konkluzja

Większość właścicieli start-upów nie ma doświadczenia w PR lub marketingu. Agencja PR chętnie pomoże start-upowi na każdym etapie rozwoju. Dobry, oryginalny i pożyteczny produkt (przy odrobinie szczęścia) zawsze zainteresuje media.

Jeśli masz start-up przed premierą produktu lub usługi, prosimy o kontakt. Chętnie pomożemy. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.