poniedziałek, 26 października 2015

5 prostych porad PR dla globalnych korporacji

Bogate i ogromne międzynarodowe korporacje chcą nie tylko zarabiać coraz więcej pieniędzy – dzisiaj pragną też być kochane i podziwiane.

Oto 5 serdecznych porad, które być może sprowadzą liderów rynku z chmur na ziemię:

1. Kiedy ludzie Cię pokochają?

Przepraszam, ale nigdy. Wiem, że ludzie nie rozumieją jak dużo dobrych akcji prowadzisz i jaką jesteś cudowną firmą. Problem? Nikogo to nie obchodzi.

Zawsze znajdzie się spora grupa ludzi, którzy uważają, że Twoje miejsce jest w więzieniu i świat byłby lepszy bez Ciebie i Twoich produktów.

Przestań się skarżyć. Taka jest cena sukcesu i bycia liderem.

2. Rób dobre uczynki i nie chwal się za dużo.

Nie dzwoń od razu do dziennikarzy kiedy zrobisz coś dobrego. Dobre uczynki to Twoja powinność – tak uważa większość.

Działalność charytatywna i projekty adresowane do lokalnych społeczności to dziś część normalnej działalności lubianych i podziwianych firm.

3. Postępuj zgodnie z tym, co mówisz.

Zgodnie z modnym trendem ("małe jest piękne") duże organizacje i tandetni politycy publicznie gremialnie wychwalają małe firmy – ale w praktyce utrudniają im życie jak mogą.

Jeżeli rzeczywiście zależy Ci na rozwoju małych firm, współpracuj z nimi i daj zarobić – to lepsze od kabotyństwa i pustosłowia.

4. Pozbądź się egocentryzmu.

Byłbyś zdziwiony jak mało konsumentów interesuje "filozofia" Twojej firmy lub jej system wartości. Wiem, że agencja marketingowa pokazała Ci wyniki badań, że ludzie szanują firmy, z którymi dzielą wspólne wartości.

Prawda jest inna: konsumenci lubią firmy za dobre produkty i dobre usługi. Na pytanie w ankiecie oczywiście odpowiedzą, że lubią firmy "takie jak ja". A jakie mają lubić? Złodziejskie, zakłamane i zboczone?

5. Nie narzucaj się.

Mimo że zawsze będziesz znienawidzony lub nielubiany przez jakiś procent populacji, możesz liczyć na konsumentów, do których przemawiają rzeczowe argumenty. Najlepiej przekonywać ich pośrednio.

Nie naciskaj i nie udowadniaj, że jesteś najlepszy. Postaraj się, żeby usłyszeli o Tobie z wiarygodnego źródła (sąsiad, przyjaciel, dziennikarz, itp.).

Komunikuj się delikatnie, z wyczuciem czasu, miejsca i formy. Dyskretna i bezpretensjonalna komunikacja może sprawić, że konsumenci polubią Cię i docenią – mimo wszystko.

5 komentarzy:

  1. Aktualnie reklama w internecie bywa dość ważnym aspektem aby skutecznie reklamować naszą markę. Z tego co ja mam wiedzę to również pozycjonowanie stron SEO http://www.gdansk4u.pl/pozycjonowanie-stron-www/ ma swoje bardzo zacne zalety. Również moja strona wcześniej była pozycjonowana i nadal do tej pory są zauważalne fajne efekty działań SEO.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy artykuł. Ja też dodam od siebie namiar na wpis- https://funkymedia.pl/marketing/seo/jak-dlugo-trwa-pozycjonowanie-strony , ponieważ tam możecie dowiedzieć się sporo odnośnie pozycjonowania? Tam macie cenne wiadomości w tym zakresie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W dużych firmach zdarza się, że sezonowo jest potrzebne więcej osób do pracy, zdarzają się zwolnienia i brakuje osób na zastępstwo. Co w takiej sytuacji można zrobić aby wyszukać sprawnie pracowników? Wiele firm decyduje się na współpracę z agencją zatrudnienia. Jak przeczytacie na https://kono.jobs/pracownicy-tymczasowi/ takie wypożyczanie pracowników do firm na określony czas jest popularnym działaniem i bardzo dobrze sprawdza się, z korzyścią i dla pracodawcy i dla samego pracownika.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis czeka na Twój komentarz.