Wybór agencji PR jest trudniejszy od wyboru garsonki czy garnituru.
Jest wielu znakomitych szefów firmowych działów marketingu i PR, którzy jednak nie potrafią wybrać do współpracy właściwej agencji public relations ze względu na chybione kryteria.
Oto trzy błędy powtarzane w wyborze agencji PR:
1. Przeświadczenie, że trzeba wybrać agencję z tego samego miastaZa takim myśleniem kryje się pewność, że wybór agencji, która ma ten sam kod pocztowy ułatwia robocze kontakty (więcej spotkań i bezpośrednich rozmów). Założenie logiczne, ale w dobie Internetu i wideokonferencji geografia nie gra dużej roli.
Nasi klienci pochodzą z różnych miast i spotykamy się kiedy tego potrzebują – drogi są coraz lepsze, pociągi jeżdżą bardziej punktualnie, bilety lotnicze tanieją.
2. Opinia, że w PR najważniejsze jest to kogo znasz w mediach
Relacje w PR są ważne, ale ze względu na dużą rotację w redakcjach bardziej liczy się to, kogo możesz poznać i do kogo możesz dotrzeć. W praktyce codziennych kontaktów z mediami istotne jest to czy pracownik agencji PR wie z kim się skontaktować we właściwym czasie z właściwą propozycją.
Klientów nie interesuje kogo zna agencja PR i jakie nazwiska ma w swoim portfolio kontaktów medialnych. Interesuje ich tylko czy konsumenci czytają artykuły na ich temat, ile mają kliknięć i udostępnień online oraz jaki jest wydźwięk komentarzy. Reporterzy i redaktorzy doskonale to wiedzą.
3. Zatrudnianie zbyt wielu agencji PR do obsługi konkretnych usług
Znam wiele firm, które zlecają usługi PR kilku podmiotom – jedna agencja zajmuje się relacjami z mediami, inna zarządzaniem komunikacją kryzysową, inna komunikacją w mediach społecznościowych, inna produkcją video, inna relacjami z pracownikami, jeszcze inna sprawami publicznymi.
Lepsze efekty daje współpraca z agencją, która jest najlepsza we wszystkich tych dyscyplinach – z dwóch powodów: 1. bardziej dogodne dla klienta warunki finansowe i 2. bardziej spójna ogólna strategia komunikacyjna.
Jakie inne błędy popełniają firmy w wyborze właściwej agencji PR? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.