Pytanie: Jakie jest najważniejsze słowo w Wielkiej Encyklopedii Public Relations?
Odpowiedź: DLACZEGO.
"Dlaczego?" ma magiczną moc – może zmienić wszystko.
1. Dlaczego mamy zorganizować konferencję prasową?
2. Dlaczego mam wystąpić w tym programie telewizyjnym?
3. Dlaczego mamy założyć firmowy profil na Twitterze lub Facebooku?
4. Dlaczego ktoś zechce obejrzeć (i przekazać dalej) video, którego scenariusz leży na moim biurku?
5. Dlaczego mamy wydrukować 100,000 ulotek?
6. Dlaczego powinniśmy wziąć udział w szkoleniu medialnym?
7. Dlaczego klienci kupują nasze produkty i/lub usługi?
"Dlaczego" pomaga spojrzeć na to, co robimy z ciekawszej perspektywy. Ważne, żeby to było spojrzenie osób, dla których pracujemy, a nie nasze własne. To krótkie słowo ułatwia także wybór najlepszych narzędzi i taktyk komunikacji.
Z drugiej strony, zadawane zbyt często może spowodować niezłe zamieszanie. Stale powtarzane przez 4-latka "dlaczego, dlaczego, dlaczego" może wywołać u rodziców atak histerii i chęć ucieczki. Nadmiar drobiazgowych pytań opóźnia moment podjęcia decyzji.
"Dlaczego?" pokazuje swoją prawdziwą wartość tylko w najważniejszych sprawach – na początku i na końcu kampanii PR. Na przykład, dlaczego coś się nie udało?
Dlaczego więc robisz to, co dziś robisz? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.