Jeśli myślisz o rozpoczęciu współpracy z agencją PR, na pewno zastanawiasz się co chcesz osiągnąć. Chodzi o poprawę reputacji, lepszy wizerunek czy większą rozpoznawalność marki wśród klientów?
Myślę, że chcesz także wiedzieć jakie usługi proponuje agencja PR.
Dawno minęły czasy kiedy agencja PR zajmowała się wyłącznie pośrednictwem w kontaktach z mediami. Eksperci PR stale poszerzają portfolio swoich usług, aby sprostać nowym potrzebom mediów i swoich klientów.
Zyskują na tym wszyscy – od reportera, który może codziennie zaproponować wydawcy kilka ciekawych tematów po dyrektora firmowego działu PR, które może budować skuteczne przekazy dzięki kreatywnym pomysłom PR.
Oto cztery nowe usługi jakie agencje PR dodały do swego portfolio:
1. Programy współpracy z liderami opinii online
Liderzy opinii online zbudowali własną markę w mediach społecznościowych, mają liczne grono fanów, szczególnie wśród młodych ludzi, którzy darzą ich zaufaniem i biorą pod uwagę porady co i gdzie kupić.
Programy współpracy z liderami opinii online wypełniają przestrzeń pomiędzy reklamą a PR. Dobre programy zwiększają liczbę pozytywnych doświadczeń w testowaniu produktów i organicznie promują markę.
Współpracując z liderami opinii w mediach społecznościowych pamiętaj o wspólnych celach – chodzi o lepsze interakcje z konsumentami oraz zwiększenie ich lojalności i zaangażowania.
2. Produkcje video
Coraz trudniej jest stacjom telewizyjnym wysyłać ekipy reporterskie na wszystkie ważne wydarzenia. Agencje PR produkują niezmontowane, wysokiej jakości materiały video, które reporterzy mogą wykorzystać stosownie do swoich potrzeb. Stacja telewizyjna ma za darmo oryginalny i trudny do zdobycia materiał video, wzmianka o firmie – jej produkcie lub usłudze – ukazuje się w programie informacyjnym.
Video w mediach społecznościowych nie musi być kosztowne i nie musi mieć profesjonalnej jakości. Na Snapchacie czy Instagramie docenia się przede wszystkim osobowość. Każdy kto ma smartfon i oryginalny pomysł może zostać gwiazdą video.
3. Szkolenia komunikacji w mediach społecznościowych
Najlepsze agencje PR dopasowują strategię komunikacji w mediach społecznościowych do najważniejszych celów PR. Organizują też szkolenia dla firmowego działu marketingu, pracowników działu obsługi klienta i przedstawicieli handlowych jak wykorzystać serwisy społecznościowe do komunikacji z klientami w różnych sytuacjach – od zapytania po produkt przez reklamację po sytuację kryzysową.
4. Fotografie prasowe i infografiki
Cyfrowe technologie produkcji i obróbki zdjęć umożliwiają dziś prawie każdemu wykonanie profesjonalnego zdjęcia reporterskiego. Wykorzystały to redakcje, które zwolniły swoich fotografów i kupiły aparaty reporterom – teraz to oni robią większość zdjęć dla prasy. Podobnie działają agencje PR – na każdej imprezie PR jest osoba z aparatem fotograficznym, która wszystko skrzętnie dokumentuje i przygotowuje zdjęcia dla prasy.
Infografiki to graficzne prezentacje złożonych tematów w przystępnej formie. Media je lubią, gdyż w prosty sposób tłumaczą skomplikowane problemy i trendy.
Kontaktując się z agencją PR zapytaj czy któraś z tych usług pomoże Ci w osiągnięciu celów biznesowych.
Jakie nowe usługi powinny świadczyć agencje PR? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.