Czy komuś nie zależy na reputacji?
Nie widzę.
Każdy chce cieszyć się dobrą reputacją. To zrozumiałe. Ale jak ją zdobyć i – co trudniejsze – utrzymać?
Większość uważa, że budowanie marki i reputacji polega na wysyłaniu mediom dobrych informacji, wytwarzaniu pozytywnych emocji i prowadzeniu atrakcyjnych programów lojalnościowych.
Nikt nie budzi się rano z myślą, że to będzie najgorszy dzień w jego zawodowym życiu. Ale kiedy taki dzień nadejdzie, to właśnie reputacja może ocalić przyszłość firmy.
Oto trzy filary dobrej reputacji:
1. Pracownicy
Pracownicy mogą być Twoimi najlepszymi ambasadorami lub najgłośniejszymi krytykami. Jeśli Ci nie wierzą, nie licz na ich pomoc w trudnych chwilach.
Komunikacja kryzysowa zawsze zaczyna się od komunikacji wewnętrznej. Pracownicy nie mogą dowiadywać się z mediów o tym, co dzieje się w firmie.
Pokaż, że są dla Ciebie ważni, daj im dużo swobody działania i chwal publicznie za każdy sukces.
2. Media
Nie mogę przestać się dziwić dlaczego tak wielu szefów firm nigdy nie spotkało się z dziennikarzami, którzy najczęściej o nich piszą.
Bezpośredni kontakt z reporterem buduje wiarygodność i poprawia jakość komunikacji w sytuacji kryzysowej.
Prowadź aktywną politykę medialną. Opowiadaj jak rozwiązujesz problemy, komentuj trendy, pracuj nad marką lidera wśród branżowych ekspertów.
3. Klienci
Firmy powinny lubić swoich klientów – rozmawiać z nimi, słuchać, dotrzymywać słowa, robić miłe niespodzianki, dawać prezenty. Tylko wtedy mogą liczyć na wzajemność.
Zadbaj o jasne opisy swoich produktów i instrukcje użytkowania, organizuj angażujące akcje w mediach społecznościowych, oferuj życzliwą i fachową obsługę klienta, dawaj dostęp do wartościowych narzędzi na swojej firmowej stronie WWW.
Jak pracujesz nad reputacją swojej firmy? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.