Pracujesz w reklamie i dziwisz się, że nie lubią Cię w PR?
Praktyków public relations można podzielić na dwie grupy:
1. tych, którzy pracują bezpośrednio dla klienta, co czyni ich największymi wrogami agencji reklamowej lub PR, gdyż wszyscy walczą o większy budżet,
2. tych, którzy pracują dla agencji reklamowej lub PR, ale woleliby pracować bezpośrednio dla klienta.
Eksperci PR zajmują się w godzinach pracy (czyli przez cały czas) przede wszystkim tym, żeby:
1. media mówiły dobrze o ich klientach,
2. media nie mówiły niczego złego o ich klientach.
Bez względu na relacje z agencją reklamową lepiej nie przeszkadzać im w pracy, szczególnie przed wysłaniem mediom najnowszej informacji prasowej. To okres największego obciążenia intelektualnego i emocjonalnego.
Kiedy ekspert PR przygotuje plan, który zasadniczo różni się od tego, co proponuje agencja reklamowa, jedynym wyjściem jest poszukanie inspiracji w najnowszym badaniu rynkowym.
Tylko nieliczni eksperci PR potrafią przeprowadzić badanie rynkowe i jeszcze mniej wierzy w jego wyniki. Jeśli ekspert PR pokaże, że wie o Twoim badaniu więcej od Ciebie, poproś o przerwę i wezwij na pomoc praktykanta, który napisał raport z tego badania.
Agencje PR z zasady nie lubią agencji reklamowych. Współpracują ze sobą w miarę zgodnie tylko wtedy kiedy mają wspólnego klienta, którego udało się wspólnie przekonać do zwiększenia budżetu na PR i reklamę.
Jest to jednak trudna koegzystencja. Wielu ludzi PR to dziennikarze-amatorzy lub dziennikarze, którzy nie odnaleźli się w mediach. I właśnie z tego powodu traktują wszystkich ludzi reklamy z pogardą.
Jeśli nie mam racji, napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.