W strategii komunikacji medialnej bierzemy pod uwagę trzy rodzaje mediów: 1. płatne (paid), 2. pozyskane (earned) i 3. własne (owned).
Zanim wyjaśnię dlaczego agencje PR takie jak Pressence Public Relations tworzą dla swoich klientów coraz więcej mediów własnych, opiszę plusy i minusy każdego z nich.
1. Media płatne obejmują wszystko co kojarzymy z reklamą. Może to być na przykład wykupienie reklam pozwalających na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google (Adwords), zamówienie reklamy na pół strony w lokalnym dzienniku, wykupienie emisji 30-sekundowej reklamy w radio lub telewizji.
Plus: Całkowita kontrola treści, miejsca i czasu przekazu.
Minus: Może dużo kosztować.
2. Media pozyskane tworzą media tradycyjne i społecznościowe w swoim najlepszym wydaniu. Może to być korzystna recenzja produktu lub usługi w eksponowanym miejscu w lokalnym dzienniku, szczery komplement na firmowym profilu na Facebooku lub wywiad z Tobą w popularnym programie radiowym lub telewizyjnym.
Plus: Wiarygodność. Lepiej kiedy inni nas chwalą.
Minus: Ograniczony czas i miejsce oraz ryzyko publicznej – nie zawsze słusznej – krytyki.
3. Media własne to wszystkie treści wytworzone przez firmę i udostępniane innym użytkownikom, na przykład firmowa strona WWW, firmowy blog, profile w mediach społecznościowych, raporty, studia przypadku, infografika, zdjęcia, filmy video , itp.
Plus: Prawo własności do wytworzonych treści. Duża kontrola nad przekazem i pełna nad miejscem udostępnienia. Nie musisz płacić za emisję lub publikację.
Minus: Mniej wiarygodne niż media pozyskane, ale bardziej niż płatne.
Pojawienie się Internetu i rozwój mediów społecznościowych stworzyło możliwość budowania własnych mediów jako coraz bardziej wartościowej alternatywy dla mediów płatnych i pozyskanych. W Pressence Public Relations obserwujemy coraz większe zainteresowanie klientów budowaniem własnych mediów.
Mam dwa pytania: 1. Czy masz wystarczającą liczbę własnych mediów? 2. Jak z nich korzystasz? Napisz o tym w komentarzu.
Warto działać w social mediach i budować pozycje swojej marki. Reklama firmy to skomplikowane zadanie z pewnością. Myślę, że tu pomoc takich firm jak https://martis-consulting.pl będzie niezbędna.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNo właśnie ostatnio zainteresowałam się reklamą w social mediach, ponieważ mam wrażenie, że będzie to najlepsza z możliwych forma reklamy. Więcej na pewno przeczytacie sobie o niej na stronie https://tearsofjoy.pl/kopalnia-wiedzy/5-wskazowek-jak-promowac-firme-w-social-mediach Ja dowiedziałem się bardzo dużo.
OdpowiedzUsuńWiększość firm posiada profile na facebooku. To sposób na reklamę, komunikacje z klientami, promowanie nowości. Ale i ryzyko, nie raz pewnie słyszeliście, że facebook atakują wirusy i mogą pojawiać się posty na profilach których wcale nie publikuje właściciel. Na https://ebizneskrokpokroku.pl/spolecznosci/jak-usunac-wirusa-z-fb-co-zrobic-jak-facebook-udostepnia-posty-bez-mojej-wiedzy/ dowiecie się jak z takim problemem sobie poradzić.
OdpowiedzUsuńPłatne media mogą rzeczywiście być kosztowne ale z drugiej strony reklama w nich może przynosić największe zyski. Musi być tylko taka kampania prowadzona z głową, poprzedzona dokładnymi badaniami rynku. Tak aby trafiała do grupy docelowej która realnie taką reklamą może się zainteresować. Dlatego myśląc o reklamie w prasie, telewizji czy radiu dobrze podjąć współpracę z Domem Mediowym https://hashihoshi.com/ który zajmuje się tworzeniem kompleksowych strategii komunikacyjnych i marketingowych w tym także świadczy usługi planowania i zakupu mediów.
OdpowiedzUsuń