czwartek, 13 listopada 2014

Public relations jest jak bieganie w parku

Niektórzy szefowie firm myślą, że mogą mierzyć efekty PR już po pierwszym artykule w prasie. Public relations tak nie działa.

PR przypomina bieganie w parku.

Jeśli bez treningu przebiegniesz dziś 10 kilometrów, nie będziesz jutro zdrowszy ani silniejszy. Właściwie, to będziesz do niczego.

Ale jeśli będziesz biegać codziennie 10 kilometrów, w przyszłym roku prawdopodobnie będziesz silniejszy, zdrowszy i bardziej optymistycznie nastawiony do życia (bieganie uwalnia endorfiny). Podobnie działa public relations.

Jeśli dziś napiszą o Tobie dobrze w gazecie, Twoja firma nie zdobędzie od razu nowych klientów. Ale jeżeli będą mówić częściej (codziennie?) w różnych mediach, za rok Twoja firma będzie prawdopodobnie mocniejsza, zdrowsza i bogatsza.

Zwróć uwagę na słowo "prawdopodobnie". Żadna agencja PR nie da gwarancji 100% skuteczności. Podobnie jak w bieganiu także w PR zdarzają się wypadki.

Możesz dostać ataku serca po pierwszym kilometrze. Możesz biegać regularnie przez rok i nabawić się zapalenia więzadła rzepki w kolanie. Nie wiadomo dlaczego.

W public relations jest dużo zmiennych i niewiadomych. Ale jeśli przyjrzysz się najbardziej znanym i cenionym markom, zauważysz coś co je łączy – wszystkie stosują PR.

Czy to znaczy, że public relations daje gwarancję sukcesu? Nie. Ale brak PR prowadzi – ani chybi – do porażki.

Chcesz PR? Zadzwoń do Pressence Public Relations. Nasz telefon: 77 441 40 14.

4 komentarze:

  1. W działaniach wizerunkowych warto też zwracać uwagę np na certyfikaty. Dostosowanie się do nich oraz trzymanie norm, automatycznie podbija nam ocenę w oczach klienta. Warto sprawdzić na przykład tą stronę więcej polecam!

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis czeka na Twój komentarz.