Niektórzy szefowie firm myślą, że mogą mierzyć efekty PR już po pierwszym artykule w prasie. Public relations tak nie działa.
PR przypomina bieganie w parku.
Jeśli bez treningu przebiegniesz dziś 10 kilometrów, nie będziesz jutro zdrowszy ani silniejszy. Właściwie, to będziesz do niczego.
Ale jeśli będziesz biegać codziennie 10 kilometrów, w przyszłym roku prawdopodobnie będziesz silniejszy, zdrowszy i bardziej optymistycznie nastawiony do życia (bieganie uwalnia endorfiny). Podobnie działa public relations.
Jeśli dziś napiszą o Tobie dobrze w gazecie, Twoja firma nie zdobędzie od razu nowych klientów. Ale jeżeli będą mówić częściej (codziennie?) w różnych mediach, za rok Twoja firma będzie prawdopodobnie mocniejsza, zdrowsza i bogatsza.
Zwróć uwagę na słowo "prawdopodobnie". Żadna agencja PR nie da gwarancji 100% skuteczności. Podobnie jak w bieganiu także w PR zdarzają się wypadki.
Możesz dostać ataku serca po pierwszym kilometrze. Możesz biegać regularnie przez rok i nabawić się zapalenia więzadła rzepki w kolanie. Nie wiadomo dlaczego.
W public relations jest dużo zmiennych i niewiadomych. Ale jeśli przyjrzysz się najbardziej znanym i cenionym markom, zauważysz coś co je łączy – wszystkie stosują PR.
Czy to znaczy, że public relations daje gwarancję sukcesu? Nie. Ale brak PR prowadzi – ani chybi – do porażki.
Chcesz PR? Zadzwoń do Pressence Public Relations. Nasz telefon: 77 441 40 14.
bardzo dobre porównanie
OdpowiedzUsuńDziękuję. Pzdr. BF
UsuńSuper
OdpowiedzUsuńW działaniach wizerunkowych warto też zwracać uwagę np na certyfikaty. Dostosowanie się do nich oraz trzymanie norm, automatycznie podbija nam ocenę w oczach klienta. Warto sprawdzić na przykład tą stronę więcej polecam!
OdpowiedzUsuń