Mądrzy ludzie mówią, że do poznania prawdy potrzebne są właściwe pytania.
Jeśli przymierzasz się do zatrudnienia agencji PR lub rozpoczęcia własnej kampanii public relations, musisz – przed ostateczną decyzją – zadać sobie kilka pytań.
Jeżeli zrobisz to dobrze, kampania PR wypromuje Twoją markę, rozwinie firmę i wykreuje Cię na eksperta w swojej specjalności.
Sprawdź co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii PR.
Zapisz wszystkie odpowiedzi i zwróć uwagę na punkty, który sprawiły kłopot – nad odpowiedziami na te pytania musisz więcej popracować.
1. Jak wybrać i opisać cele kampanii PR
2. Jak wybrać grupę docelową kampanii PR.
3. Jak wybrać priorytety kampanii PR w mediach
4. Jaki wybrać harmonogram działań
5. Jakie wybrać kluczowe przesłanie
6. Jakie wybrać tematy dla mediów wspierające kluczowe przesłanie
7. Jak pisać informacje prasowe
8. Które tematy wybrać na początek
9. Które tematy wybrać dla mediów lokalnych i które dla krajowych
10. Jak stworzyć listę kontaktów medialnych
11. Jak udzielić wywiadu dla mediów
12. Jak stworzyć atrakcyjny temat PR
13. Jak wypromować się w mediach na eksperta w swej specjalności
14. Jak znaleźć trenera medialnego
15. Jak włączyć media społecznościowe do programu PR
16. Dlaczego założyć firmowy blog
17. Jak wykorzystać video w kampanii PR
18. Jak wypromować temat w mediach społecznościowych
19. Jak wykorzystać artykuł prasowy w programie telewizyjnym lub audycji radiowej
20. Jak ocenić program PR za pomocą sondaży/ankiet
21. Jak opisać budżet kampanii PR
To nie jest pełna lista pytań, ale jeśli udzielisz konkretnych i pełnych odpowiedzi, wydatnie zwiększysz skuteczność przygotowywanej kampanii PR.
PS. Jedną z trudniejszych decyzji jest określenie czasu trwania kampanii. Minimalny okres to pół roku. Rozpoczynanie kampanii, która ma trwać miesiąc lub dwa mija się z celem. Jeśli przerwiesz ją po dwóch miesiącach, nigdy nie dowiesz się co naprawdę mogłeś osiągnąć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.