poniedziałek, 24 listopada 2014

21 pytań przed kampanią PR

Mądrzy ludzie mówią, że do poznania prawdy potrzebne są właściwe pytania.

Jeśli przymierzasz się do zatrudnienia agencji PR lub rozpoczęcia własnej kampanii public relations, musisz – przed ostateczną decyzją – zadać sobie kilka pytań.

Jeżeli zrobisz to dobrze, kampania PR wypromuje Twoją markę, rozwinie firmę i wykreuje Cię na eksperta w swojej specjalności.

Sprawdź co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii PR.

Zapisz wszystkie odpowiedzi i zwróć uwagę na punkty, który sprawiły kłopot – nad odpowiedziami na te pytania musisz więcej popracować.

1. Jak wybrać i opisać cele kampanii PR

2. Jak wybrać grupę docelową kampanii PR.

3. Jak wybrać priorytety kampanii PR w mediach

4. Jaki wybrać harmonogram działań

5. Jakie wybrać kluczowe przesłanie

6. Jakie wybrać tematy dla mediów wspierające kluczowe przesłanie

7. Jak pisać informacje prasowe

8. Które tematy wybrać na początek

9. Które tematy wybrać dla mediów lokalnych i które dla krajowych

10. Jak stworzyć listę kontaktów medialnych

11. Jak udzielić wywiadu dla mediów

12. Jak stworzyć atrakcyjny temat PR

13. Jak wypromować się w mediach na eksperta w swej specjalności

14. Jak znaleźć trenera medialnego

15. Jak włączyć media społecznościowe do programu PR

16. Dlaczego założyć firmowy blog

17. Jak wykorzystać video w kampanii PR

18. Jak wypromować temat w mediach społecznościowych

19. Jak wykorzystać artykuł prasowy w programie telewizyjnym lub audycji radiowej

20. Jak ocenić program PR za pomocą sondaży/ankiet

21. Jak opisać budżet kampanii PR

To nie jest pełna lista pytań, ale jeśli udzielisz konkretnych i pełnych odpowiedzi, wydatnie zwiększysz skuteczność przygotowywanej kampanii PR.

PS. Jedną z trudniejszych decyzji jest określenie czasu trwania kampanii. Minimalny okres to pół roku. Rozpoczynanie kampanii, która ma trwać miesiąc lub dwa mija się z celem. Jeśli przerwiesz ją po dwóch miesiącach, nigdy nie dowiesz się co naprawdę mogłeś osiągnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.