Powiem to od razu: PR daje efekty. Czy dużo kosztuje?
Dobre public relations jest tanie. Złe public relations zawsze jest za drogie – obojętnie ile kosztuje.
Public relations sprawia, że Twoją organizacją interesują się tysiące ludzi. Twoja marka i reputacja zyskują uznanie jakiego nie wykreuje żadna reklama, bez względu na budżet, renomę i widok z okna szefa agencji reklamowej.
Public relations jest skuteczne, bo opiera się na prostej formule:
Jeśli pomożesz mediom, media pomogą także Tobie.
Dopóki będziesz postępować zgodnie z tą regułą, dopóty możesz liczyć na przychylność mediów i życzliwe nastawienie do Twojej firmy, instytucji lub organizacji.
Twoja lokalna gazeta ma od piętnastu do trzydziestu stron. Część wypełnią reklamy. Zawartość pozostałych stron to efekt pracy reporterów, fotoreporterów i redaktorów.
W każdym numerze dwa lub trzy tematy to tzw. musiki, tematy, które muszą być opisane. Wyniki głosowania na sesji rady miasta, śmiertelny wypadek na obwodnicy, nowa inwestycja, która przyniesie więcej miejsc pracy, itd.
To ta łatwiejsza część. Ale czym wypełnić pozostałe strony?
Nawet sobie nie wyobrażasz jaki to czasem ból głowy dla redaktora prowadzącego numer.
Jeżeli podrzucisz dziennikarzowi temat, który pozwoli wypełnić puste miejsce na szpalcie, odpłaci Ci artykułem opisującym Twoją firmę, instytucję lub organizację.
Zainteresowany?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.