Firma się rozwija, wprowadza na rynek oryginalne produkty, zatrudnia utalentowanych pracowników – wszystko to tworzy pozytywny wizerunek i wzmacnia reputację.
Nie wiesz jednak co zrobić z public relations: zatrudnić zewnętrzną agencję czy zająć się tym samemu?
Decyzja zależy od grupy, do której chcesz dotrzeć ze swoim programem PR, talentów ludzi jakich zatrudniasz, wielkości i zakresu działań public relations i narzędzi jakimi dysponujesz.
Możesz sam zająć się realizacją programu PR jeśli:
1. chcesz zwiększyć rozpoznawalność na małym rynku, który znasz tak dobrze jak nikt inny na świecie.
2. potrafisz znakomicie komunikować się z mediami lub zatrudniasz taką osobę i masz sprawdzone narzędzia potrzebne do realizacji programu public relations.
3. możesz poświęcić działaniom PR wystarczającą ilość czasu bez szkody dla innych obowiązków związanych z prowadzeniem interesów.
Jeśli jednak rynek na jakim działasz jest szeroki i głęboki, nie wiesz jak dotrzeć do nowych konsumentów lub nie masz zielonego pojęcia jak tworzyć nowoczesne narzędzia komunikacji – skorzystaj z pomocy agencji.
Zatrudnij agencję PR jeśli na przykład:
1. tworzysz coś z czego będziesz korzystać przez dłuższy czas: logo, zestaw prasowy, witryna WWW lub ważna kampania.
2. przygotowujesz premierę ważnego produktu lub usługi.
3. planujesz zainwestować w jednorazowy projekt PR ponad 5,000 złotych lub zarezerwowałeś na kampanię PR więcej niż 30,000 złotych.
Kiedy chcesz skorzystać z fachowej pomocy, wybierz agencję PR, która specjalizuje się w Twojej branży. Możesz liczyć nie tylko na talent i świeże pomysły, ale także na doświadczenie jej pracowników, wiedzę o rynku i konsumentach i kontakty z mediami – to dodatkowa korzyść ze współpracy z agencją PR.
PS. Zobacz też "Chcesz PR?"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.