czwartek, 20 listopada 2014

Agencja public relations czy PR na własną rękę?

Firma się rozwija, wprowadza na rynek oryginalne produkty, zatrudnia utalentowanych pracowników – wszystko to tworzy pozytywny wizerunek i wzmacnia reputację.

Nie wiesz jednak co zrobić z public relations: zatrudnić zewnętrzną agencję czy zająć się tym samemu?

Decyzja zależy od grupy, do której chcesz dotrzeć ze swoim programem PR, talentów ludzi jakich zatrudniasz, wielkości i zakresu działań public relations i narzędzi jakimi dysponujesz.

Możesz sam zająć się realizacją programu PR jeśli:

1. chcesz zwiększyć rozpoznawalność na małym rynku, który znasz tak dobrze jak nikt inny na świecie.

2. potrafisz znakomicie komunikować się z mediami lub zatrudniasz taką osobę i masz sprawdzone narzędzia potrzebne do realizacji programu public relations.

3. możesz poświęcić działaniom PR wystarczającą ilość czasu bez szkody dla innych obowiązków związanych z prowadzeniem interesów.

Jeśli jednak rynek na jakim działasz jest szeroki i głęboki, nie wiesz jak dotrzeć do nowych konsumentów lub nie masz zielonego pojęcia jak tworzyć nowoczesne narzędzia komunikacji – skorzystaj z pomocy agencji.

Zatrudnij agencję PR jeśli na przykład:

1. tworzysz coś z czego będziesz korzystać przez dłuższy czas: logo, zestaw prasowy, witryna WWW lub ważna kampania.

2. przygotowujesz premierę ważnego produktu lub usługi.

3. planujesz zainwestować w jednorazowy projekt PR ponad 5,000 złotych lub zarezerwowałeś na kampanię PR więcej niż 30,000 złotych.

Kiedy chcesz skorzystać z fachowej pomocy, wybierz agencję PR, która specjalizuje się w Twojej branży. Możesz liczyć nie tylko na talent i świeże pomysły, ale także na doświadczenie jej pracowników, wiedzę o rynku i konsumentach i kontakty z mediami – to dodatkowa korzyść ze współpracy z agencją PR.

PS. Zobacz też "Chcesz PR?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.