Jeśli podpisałeś niedawno umowę z agencją public relations, mam nadzieję, że dokonałeś właściwego wyboru.
Jak ocenić jakość pracy agencji PR?
Oto 5 sygnałów ostrzegawczych, że agencja może Cię szybko rozczarować:
1. Agencja bardzo się stara, ale nie widać efektów.
Jeśli agencja PR uwija się jak w ukropie, ale po trzech miesiącach nie widzisz efektów – masz kłopot. Potrzebna jest korekta i zmiana priorytetów. Przyda się nowy plan PR.
2. Strategia i taktyki PR nie pasują do Twoich celów biznesowych.
Zanim agencja PR przystąpi do pracy uzgodnijcie plan działania (jedna strona).
W planie powinny znaleźć się następujące informacje:
a. Twoje cele biznesowe – zbieżne z celami PR zaproponowanymi przez agencję,
b. cele public relations,
c. metody pomiaru efektów, w tym efektów cząstkowych,
d. strategia public relations,
e. kluczowe komunikaty,
f. sugerowane taktyki.
3. Otrzymujesz faktury, ale nie wiesz za co płacisz.
Ten problem rozwiąże szczera rozmowa z agencją PR. Poproś agencję o krótki raport opisujący co zrobiła dla Ciebie w okresie z faktury: data, czas, zadanie, efekt. Nie musisz czytać długich sprawozdań, żeby zorientować się jak agencja wydaje Twoje pieniądze.
4. Agencja nie ma czasu na rozmowę.
Być może jesteś klientem agencji, która obsługuje większą i bardziej wymagającą firmę. Jesteś – niestety – tylko małą rybką w wielkim oceanie.
To nie jest najlepsze towarzystwo. Jasno przedstaw swoje oczekiwania dotyczące jakości obsługi.
5. Twoja agencja PR nie prowadzi bloga.
Przepraszam, ale jak to się stało, że podpisałeś z nią umowę?
Agencja PR, która nie jest aktywna w mediach społecznościowych, nie rozumie na czym polega współczesna komunikacja. Na Twoim miejscu uciekałbym w przeciwnym kierunku jak najszybciej.
Czy masz jakieś przykre doświadczenia ze współpracy z agencją PR? Jakie były pierwsze sygnały ostrzegawcze, że agencja może nie sprostać Twoim oczekiwaniom? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.