sobota, 21 maja 2016

Ucz się komunikacji z mediami od wilków morskich

Żeglarzy uczą żeglarze. Pilotów uczą piloci. Kucharzy uczą kucharze. To takie oczywiste.

A kto prowadzi szkolenia medialne?

W Internecie można znaleźć oferty trenerów medialnych z bardzo zaskakującym doświadczeniem i kwalifikacjami. Są wśród nich na przykład logopedzi i nauczyciele akademiccy, którzy nigdy nie pracowali w mediach, byli dziennikarze prasowi, którzy nie mieli kontaktu z kamerą i producenci lub ich asystenci, którzy nie napisali żadnej informacji prasowej.

Jak ktoś kto nigdy nie był w kuchni może nauczyć gotowania? Jak ktoś kto nie pilotował samolotu może nauczyć latania? Jak ktoś kto nie żeglował może nauczyć sztuki halsowania?

Jeżeli nigdy nie zadawałeś trudnych i podchwytliwych pytań i – co więcej – nie opracowywałeś kluczowych komunikatów i nie ćwiczyłeś mowy ciała, jak możesz skutecznie uczyć sztuki komunikacji z mediami?

Szukając trenera medialnego lub firmy prowadzącej szkolenia medialne (nie wszystkie agencje PR to robią) zadawaj konkretne pytania tak jak to robią reporterzy. Pytaj o doświadczenie pracy w mediach i sukcesy w roli rzecznika prasowego – jeśli kiedyś stawali po drugiej strony mikrofonu i kamery. Zapytaj czy napisali informację prasową, prowadzili konferencję prasową, udzielali wywiadu na żywo lub musieli odpowiadać na pytania w sytuacji kryzysowej.

W Pressence Public Relations mamy ponad 12 lat doświadczenia pracy w mediach elektronicznych (Polskie Radio i TVP) jako reporterzy, redaktorzy i wydawcy. Przeprowadziliśmy setki wywiadów. Pracowaliśmy dla mediów lokalnych, krajowych i zagranicznych (Sekcja Polska BBC).

Na wszystkich szkoleniach medialnych korzystamy z kamery, ćwiczymy wywiady i podpowiadamy co poprawić. Uczymy jak budować i rozwijać relacje z mediami oraz jak wykorzystać media do swoich celów biznesowych.

Wizerunek i reputacja zależą nie tylko od tego, co powiesz, ale także od tego jak to zrobisz. Dobrze dobrane ćwiczenia pod okiem doświadczonego trenera medialnego dodają pewności siebie w kontaktach z reporterami i zwiększają skuteczność wywiadów.

Ucz się komunikacji z mediami od praktyków, nie od teoretyków. Ucz się od trenerów medialnych, którzy wiedzą jak działają media i czego potrzebują dziennikarze oraz znają ich silne i słabe strony. Ucz się od wilków morskich, pilotów oblatywaczy i mistrzów sztuki kulinarnej.

Jeśli potrzebujesz szkolenia medialnego, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.