sobota, 17 października 2015

Agencje reklamowe chcą robić PR

Coraz więcej agencji reklamowych dodaje do swojego portfolio usługi PR.

Trochę mnie to martwi. Nie dlatego, że przybywa konkurencji. Wiadomo, że konkurencja rośnie tam gdzie jest popyt na usługi. Nie mam nic przeciwko temu trendowi pod warunkiem, że za słowami idą kompetencje i czyny.

Marketing to nie PR. Reklama to nie PR. Klienci nie zawsze wiedzą z kim mają do czynienia: z agencją reklamową świadczącą także usługi public relations czy z doświadczoną agencją PR?

Ten kto zna rynek wie jak bardzo różnią się style pracy i prezentacji usług w reklamie i PR. Reklama błyszczy i uwodzi, PR informuje i tłumaczy.

Hydraulik czy malarz?

Nie zatrudniłbyś hydraulika do malowania całego mieszkania, prawda? Nie twierdzę, że hydraulik nie potrafi malować ścian, ale taki fachowiec jest albo lepszym hydraulikiem albo lepszym malarzem. To samo dotyczy agencji reklamowych i firm PR.

Jeżeli klasyczna agencja PR rywalizuje o kontrakt z firmami reklamowymi – które przedstawiają się jako agencje PR – klient oczekuje podobnych form prezentacji oferty, bo tylko wtedy można porównać ich treść i wartość.

Agencje reklamowe mają wyższe obroty, zatrudniają więcej pracowników w działach kreacji, produkcji i planowania mediów. Agencje PR mają specjalistyczne doświadczenie i lepsze kontakty w mediach. Klienci o tym nie wiedzą. Bo kto ma im to powiedzieć?

Agencje reklamowe specjalizują się w usługach reklamowych i zakupach mediów, które zwiększają ich zyski. Nie widzą interesu w doskonaleniu skuteczności usług PR i stojąc przed dylematem reklama czy PR zawsze wybiorą to pierwsze.

Konkurencja na siłę

Wiele agencji reklamowych dodaje usługi PR wyłącznie, żeby poprawić swoją pozycję na rynku (patrzcie, też to robimy!). Traktują agencje PR jako swoją "konkurencję" – mimo braku doświadczenia i umiejętności w prowadzeniu kampanii PR.

Czy autor tekstów reklamowych potrafi napisać informację prasową? Wie komu i kiedy ją wysłać? Czy wie jak pracuje newsroom? Kiedy agencja reklamowa nie ma sukcesów w PR mówi klientowi, że powinien korzystać z reklamy. To nieprawda.

Jak agencja reklamowa pomoże swojemu klientowi w sytuacji kryzysowej? Kiedy zwróci się o pomoc do eksperta? Zapytaj agencję reklamową, która ma w portfolio usługi PR o doświadczenie w zarządzaniu kryzysowym.

Konkluzja

Wybierz najlepszą agencję reklamową do reklamy i najlepszą agencję PR do public relations. I nawet jeśli zatrudnisz hydraulika do malowania domu, nie powierzaj usług PR agencji reklamowej.

Co sądzisz o świadczeniu usług PR przez agencje reklamowe? Napisz o tym w komentarzu.

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem w większości przypadków agencje reklamowe robią bardzo dobrą pracę jeśli mają o tym oczywiście pojęcie. Zresztą jak czytałem w http://pcfaq.pl/pr/promocja-wlasna-czy-zewnetrzna-jak-to-sie-robi-w-marketingu-internetowym/ to wychodzi na to, że zdecydowanie lepiej jest się promować poprzez agencję marketingową.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycjonowanie sklepów www jest nadal bardzo skutecznym sposobem na zdobycie widoczności i ruchu w wyszukiwarce Google. Osobiście bardzo chętnie studiuję artykuły pozycjonerskie na http://portalpolska.pl/artykul-sukces-wspolczesnego-marketingu-pozycjonowanie-stron-internetowych i jestem bardzo z nich szczęśliwa. Należy pamiętać, iż w zestaw pozycjonowania stron wchodzi wiele czynników które muszą współpracować wspólnie ze sobą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że zdecydowana większość firm jest w stanie zadbać o swój PR samodzielnie. Na rynku nie brakuje zresztą portali, które publikują fantastyczne materiały na temat marketingu - czy to internetowego, czy też tradycyjnego. Jednym z nich jest http://adnext.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśl chodzi o agencje reklamowe i ciekawe warte wykorzystania formy samej reklamy i promocji wizerunku to oferowany tutaj https://alphacreation.pl/ video marketing moim zdaniem jest bardzo ciekawym i wartym uwagi rozwiązaniem. Polecam wam się tym zainteresować, ponieważ na prawdę warto moim zdaniem

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie jedną z lepszych agencji reklamowych jest https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-performance-marketing/ więc z pewnością za jakiś czas zgłoszę się do nich po pomoc w kwestii reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przede wszystkim staram się zajmować pozycjonowaniem stron www. Nawet niedawno czytałem również o renderowaniu stron www https://www.zgred.pl/blog/jak-renderowac-strone-www/ i muszę przyznać, że jest to bardzo ważna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy wpis. Masz ogromny talent do prowadzenia bloga, więc liczę na to, że niebawem dodasz kolejne wpisy. Na temat pozycjonowania również można przeczytać ciekawe informacje na stronie https://www.nowapozycja.pl/pozycjonowanie-stron-torun/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie to ja dopiero co uczę się reklamy i myślę, że właśnie reklama internetowa n dzisiejsze czasy jest zdecydowanie najlepsza. Jak dla mnie świetnie również na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ opisano to jak działają reklamy push i jaki jest CTR.

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie samo robienie sobie dobrego wizerunku nie jest takie złe jeśli chodzi o reklamę. Ja jestem bardzo zadowolony z tego, że jak przeczytałem https://e-biznes.pl/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy?k=wp&r=2020 to już teraz dokładnie wiem jak muszę pozycjonować własny sklep internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak naprawdę marketing w internecie to istotna sprawa, a tradycyjne media nie są jedynymi drogami do jego realizacji. Sprawdź https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/ , to doskonała okazja do pozycjonowania naszej strony. Ci fachowcy mają dużą wiedzę i wiedzą, jak ją dobrze zareklamować.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super porady. W szczególności warto tutaj zaznaczyć, jak pozytywna opinia ma znaczenie dla reklamującego swoją firmę. Ale też warto wyjaśnić kwestię tych negatywnych wpisów - a tutaj https://funkymedia.pl/internet/jak-usunac-negatywne-opinie-i-krzywdzacy-content-z-sieci-w-2024-r macie wskazówki, co z nimi zrobić? Jak wybrnąć ze złego contentu?

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis czeka na Twój komentarz.