czwartek, 16 kwietnia 2015

Robisz PR lepiej od nas?

Public relations nie jest tak skomplikowane jak loty kosmiczne. Nie jest też proste, bo nie ma skutecznego PR bez strategii.

Kilka dni temu zadzwonił do mnie właściciel małej firmy komputerowej z pytaniem jak public relations może mu pomóc wypromować nowy produkt.

Po krótkim wyjaśnieniu powiedział: "Ale ja to mogę sam zrobić lepiej!"

Cóż... Życzyłem mu powodzenia.

Może zachowałem się jak dziecko, ale naprawdę nie rozumiem dlaczego do mnie dzwonił. Czego oczekiwał? Że przez telefon powiem mu wszystko czego nauczyłem się przez ponad 20 lat?

Nie jesteś najlepszy we wszystkim

Jeśli chcesz współpracować z Pressence Public Relations, powinieneś mieć świadomość, że nie jesteś w stanie sam robić wszystkiego na najwyższym poziomie. Czasem potrzebujesz pomocy – być może właśnie w PR.

W zeszłym tygodniu upuściłem telefon komórkowy. Znajomy poradził wymianę rozbitego ekranu dotykowego. Podał adres sklepu internetowego i odsyłacz do filmu na YouTube z instrukcją jak wymienić ekran.

Wolne żarty? Ja mam naprawiać telefon komórkowy?

Znalazłem fachowca, który zajął się naprawą i kłopot z głowy!

Oczywiście mogłem zaoszczędzić trochę grosza, gdybym sam tym się zajął. Ale wolę robić to na czym znam się najlepiej zamiast uczyć się tego, co przyda się być może raz na kilka lat.

Czas i pieniądze

Dochodzą mnie słuchy, że coraz więcej właścicieli małych firm samodzielnie prowadzi swój PR – na przykład piszą blogi i zarządzają treścią na swoich profilach w mediach społecznościowych. Na pewno oszczędzają w ten sposób pieniądze (szczególnie kiedy ich nie mają) i dużo się uczą.

Wielu moich najlepszych klientów uczyło się PR na własnych błędach. Przekonali się jak trudne i pracochłonne to zajęcie. Takim klientom nie muszę tłumaczyć czego nie da się zrobić w 24 godziny – oni też lepiej potrafią docenić sukcesy.

Jeżeli zamierzasz sam zająć się swoim PR, komunikacją kryzysową lub relacjami z mediami, nie dzwoń do nas proszę z pytaniem czy potrafimy to robić lepiej od Ciebie. Tak się nie robi dobrego PR.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.