środa, 29 kwietnia 2015

Szybko i tanio, czyli 10 cech klientów PR, którzy mogą sprawiać "problemy"

"Chodzi nam o szybką i tanią kampanię PR. To nic trudnego." Głos nowego klienta w słuchawce był mocny i zdecydowany.

Ja nie byłem pewny czy podejmiemy współpracę.

Dlaczego?

Miałem mocne przeczucie, że należy do klientów, którzy przynoszą za dużo kłopotów.

Oto 10 cech klientów PR, którzy mogą sprawiać "problemy":

1. Nie mają firmowej wizytówki ("Przepraszam, ale nie zdążyłem odebrać z drukarni.")

2. Mówią: "Każdy wie, że jesteśmy najlepsi w swojej branży i chcemy, żeby wszyscy się o tym dowiedzieli."

3. Często używają wyrażenia "ograniczony budżet" (każdy budżet jest ograniczony).

4. Mają nierealistyczne oczekiwania (na przykład oczekują gotowego planu działania na pierwszym spotkaniu).

5. Mówią, że spotykają się z wieloma innymi agencjami PR (nawet jeśli to prawda, nie wiem po co nam to mówią).

6. Mają reputację klienta, który nie płaci faktur w terminie.

7. Źle się o nich mówi w mediach.

8. Znają się na PR lepiej od nas.

9. Obroty są dla nich ważniejsze od zysku.

10. Chwalą nas, ale nie potrafią podjąć decyzji o rozpoczęciu współpracy nawet po drugim spotkaniu.

Jakie są Twoje doświadczenia? Jak rozpoznajesz "trudnego" klienta? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.