poniedziałek, 14 grudnia 2015

Siła danych statystycznych w PR

Czy chciałbyś znać:

1. Procent dorosłych, którzy wierzą w św. Mikołaja?

2. Procent ludzi, którzy mają w domu prawdziwą choinkę?

3. Procent dzieci, które znajdą w tym roku pod choinką więcej niż jeden prezent?

4. Procent ludzi, którzy pojadą na Boże Narodzenie w góry?

5. Procent ludzi, którzy spędzą Sylwestra w domu?

Ludzie przepadają za statystykami, bo liczby i procenty) brzmią wiarygodnie – nawet jeśli nie mówią (całej) prawdy.

Wyniki badań statystycznych są wygodnym punktem zaczepienia. Możesz wysłać je reporterom, redaktorom, wydawcom i blogerom z krótkim (fachowym) komentarzem.

Ciekawe dane statystyczne zawsze możesz znaleźć w Internecie. Możesz też opracować ankietę i przeprowadzić własne badanie. Przygotuj zestaw ciekawych pytań (nie więcej niż pięć) dotyczących tego, co robisz lub całej branży.

Na przykład, jeśli sprzedajesz odżywki dla sportowców, zbadaj jak zmieniała się popularność poszczególnych rodzajów suplementów w ciągu kilku ostatnich lat. Jeżeli prowadzisz sklep dla zwierząt, zrób ankietę jakie rasy psów są obecnie najbardziej popularne. Jeśli masz salon kosmetyczny, przeprowadź badanie, którzy celebryci potrafią najlepiej zadbać o swój wygląd.

Po opracowaniu wyników napisz i wyślij mediom informację prasową, w której przedstawisz najważniejsze ustalenia z badania. Dodaj krótki akapit o tym, czym się zajmujesz i skąd masz ekspercką wiedzę na ten temat. Powiedz, że chętnie skomentujesz wyniki ankiety.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.