piątek, 22 stycznia 2016

5 powodów dlaczego krytyka pomaga

Zdarzyło Ci się przepracować w agencji PR intensywnie cały dzień i usłyszeć na koniec, że czegoś zapomniałeś, nie dopilnowałeś lub nie zrobiłeś "jak trzeba"? Tak. To psuje krew.

Większość pragnie uznania, nie krytyki. Lubimy pochwały: "Znakomity projekt" lub "To jest rewelacja".

Nie chcemy usłyszeć od szefa: "Możesz to skrócić, rozjaśnić lub zwiększyć, itp.?" lub "Oczekiwałem czegoś innego. To trzeba poprawić."

Ale mądra krytyka może pomóc.

Oto 5 powodów dlaczego warto wysłuchać krytycznej oceny:

1. Ostrzeżenie

Kiedy szef lub klient mówi, że to, co robisz nie spełnia oczekiwań, daje szansę poprawy – zamiast Cię zwolnić.

2. Inny punkt widzenia

Nikt nie potrafi obiektywnie ocenić efektów swojej pracy – lubi je i będzie ich bronić. Ocena innej osoby jest wolna od emocji.

3. Uwaga

Nawet kiedy słyszysz, że to, co robisz jest nie do przyjęcia, ktoś uznał, że warto zwrócić na to uwagę.

4. Motywacja

Jeśli codziennie pracujesz poniżej normy i nikt tego nie widzi, tracisz motywację. Dlaczego masz się starać, jeśli nikogo nie interesuje co robisz?

5. Refleksja

Krytykę można zignorować (i często tak się postępuje), ale lepiej poszukać ziarna prawdy. Dobrze jest wrócić do niej za jakiś czas i bez emocji dokładnie przeanalizować jej treść. Można wtedy znaleźć coś, co uszło uwadze za pierwszym razem.

Konkluzja

Słuchaj krytycznych opinii i poprawiaj błędy. Dzięki temu będziesz lepszym praktykiem PR i człowiekiem.

Dlaczego jeszcze warto słuchać krytyki? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.