sobota, 9 stycznia 2016

Jak agencja PR może zadbać o dłuższą współpracę z klientem

Kiedy agencja PR podpisuje umowę z nowym klientem z nieznanej jej branży, klient nie zostanie z nią długo.

Kiedy agencja PR dużo obiecuje nowemu klientowi na pierwszym spotkaniu i nie dotrzymuje słowa, klient nie zostanie z nią długo.

Kiedy agencja PR podpisuje umowę z klientem, dla którego nie potrafi wypracować wartościowych wyników, klient nie zostanie z nią długo.

Kiedy agencja PR podpisuje umowę z klientem tylko po to, żeby zarabiać pieniądze, klient nie zostanie z nią długo.

Kiedy szefowie agencji PR nie mają czasu dla nowego klienta, klient nie zostanie z nią długo.

I zgadnij co się dzieje kiedy agencja PR nie zna oczekiwań klienta i nie potrafi zaprezentować wyników swej pracy? Tak, tak... Klient nie zostanie z nią długo.

Co Twoja agencja PR robi, żeby nie tylko zdobyć, ale także utrzymać klientów?

Oto cztery pomysły:

1. Wybieraj klientów, dla których potrafisz szybko wypracować wartościowe i trwałe wyniki. Jeśli specjalizujesz się w kosmetykach i zdrowiu, nie szukaj klientów wśród producentów środków ochrony roślin.

2. Poszerzaj fachową wiedzę i kwalifikacje swoich pracowników. Lepiej mieć kilku sprawdzonych specjalistów w konkretnych dziedzinach (na przykład relacje z mediami, komunikacja kryzysowa, media społecznościowe) niż genialnych "ekspertów" od wszystkiego.

3. Organizuj pracę tak, żeby zespoły miały więcej czasu na dokładniejszą obsługę mniejszej liczby klientów. Jeden pracownik agencji nie może efektywnie pracować dla więcej niż pięciu klientów.

4. Zmniejszaj rotację wśród pracowników agencji PR. Nie można nie dostrzegać bezpośredniego związku pomiędzy rotacją pracowników agencji a zmianami klientów. Utrata wartościowego pracownika utrudnia – czasem nawet uniemożliwia – obsługę klienta na tym samym poziomie.

Jakie masz pomysły, żeby agencja PR nie traciła klientów? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.