Jest mnóstwo powodów dlaczego firmy zatrudniają agencje PR. Nierzadko są to powody chybione.
Oto trzy powody kiedy NIE należy zatrudniać agencji PR:
1. Nie zatrudniaj agencji PR jeżeli chcesz przeczytać swoje nazwisko w gazecie, usłyszeć się w radio lub zobaczyć się w telewizji.
Powiesz, że to nielogiczne, bo przecież agencja PR powinna dążyć do tego, żeby media mówiły o jej klientach.
Chodzi jednak o to, żebyś przede wszystkim wiedział dlaczego gazeta ma o Tobie pisać.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie nowym produktem? Pragniesz poprawić reputację? Chcesz zainteresować ludzi problemem? Planujesz zachęcić do konkretnego działania?
Tak, to są dobre powody, żeby zatrudnić agencję PR. I co ważne, są powiązane z celami biznesowymi klienta.
2. Nie zatrudniaj agencji PR, bo ma biura w Warszawie, Londynie i Nowym Jorku jeżeli sam nie masz biur w tych miastach.
Wiele firm myśli, że większe agencje PR potrafią więcej zrobić. Ale więcej nie znaczy lepiej.
Nie zatrudniaj wielkiej agencji PR jeżeli w ten sposób chcesz poprawić swój wizerunek.
3. Nie zatrudniaj agencji PR jeżeli nie masz czasu na X, Y i Z.
To prawda, że agencja PR potrafi działać samodzielnie i nikt nie musi prowadzić ją za rękę.
Ale jeżeli potrzebujesz tylko kogoś kto napisze informację prasową, opublikuje zdjęcia na firmowej witrynie WWW i umieści komentarze na profilach w mediach społecznościowych, lepiej zrobisz jeżeli zatrudnisz kogoś zaraz po studiach.
Nie zatrudniaj agencji PR do prostych zadań.
Szukaj agencji, która rozwiąże Twoje największe problemy komunikacyjne, przedstawi kreatywne pomysły i zaproponuje strategiczne projekty PR pomagające realizować Twoje cele biznesowe.
Ta lista może być dłuższa. Ważne, żeby pomiędzy klientem a agencją PR były relacje partnerskie. To nie powinno nikogo zdziwić – szczególnie Twoją agencję PR.
PS. Zobacz też "Jak wybrać agencję PR".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.