środa, 4 listopada 2015

Wiesz kiedy nie zatrudniać agencji PR?

Jest mnóstwo powodów dlaczego firmy zatrudniają agencje PR. Nierzadko są to powody chybione.

Oto trzy powody kiedy NIE należy zatrudniać agencji PR:

1. Nie zatrudniaj agencji PR jeżeli chcesz przeczytać swoje nazwisko w gazecie, usłyszeć się w radio lub zobaczyć się w telewizji.

Powiesz, że to nielogiczne, bo przecież agencja PR powinna dążyć do tego, żeby media mówiły o jej klientach.

Chodzi jednak o to, żebyś przede wszystkim wiedział dlaczego gazeta ma o Tobie pisać.

Chcesz zwiększyć zainteresowanie nowym produktem? Pragniesz poprawić reputację? Chcesz zainteresować ludzi problemem? Planujesz zachęcić do konkretnego działania?

Tak, to są dobre powody, żeby zatrudnić agencję PR. I co ważne, są powiązane z celami biznesowymi klienta.

2. Nie zatrudniaj agencji PR, bo ma biura w Warszawie, Londynie i Nowym Jorku jeżeli sam nie masz biur w tych miastach.

Wiele firm myśli, że większe agencje PR potrafią więcej zrobić. Ale więcej nie znaczy lepiej.

Nie zatrudniaj wielkiej agencji PR jeżeli w ten sposób chcesz poprawić swój wizerunek.

3. Nie zatrudniaj agencji PR jeżeli nie masz czasu na X, Y i Z.

To prawda, że agencja PR potrafi działać samodzielnie i nikt nie musi prowadzić ją za rękę.

Ale jeżeli potrzebujesz tylko kogoś kto napisze informację prasową, opublikuje zdjęcia na firmowej witrynie WWW i umieści komentarze na profilach w mediach społecznościowych, lepiej zrobisz jeżeli zatrudnisz kogoś zaraz po studiach.

Nie zatrudniaj agencji PR do prostych zadań.

Szukaj agencji, która rozwiąże Twoje największe problemy komunikacyjne, przedstawi kreatywne pomysły i zaproponuje strategiczne projekty PR pomagające realizować Twoje cele biznesowe.

Ta lista może być dłuższa. Ważne, żeby pomiędzy klientem a agencją PR były relacje partnerskie. To nie powinno nikogo zdziwić – szczególnie Twoją agencję PR.

PS. Zobacz też "Jak wybrać agencję PR".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.