Współpraca z agencją PR nie różni się niczym od podobnych kontaktów z innymi partnerami biznesowymi.
Efekty jakie uda się osiągnąć bezpośrednio zależą od pracy jaką włożysz w ten związek.
Oto 6 porad jak ułożyć sobie współpracę z agencją PR, żeby osiągnąć optymalne wyniki:
I. Przekaż agencji jak najwięcej istotnych informacji o swojej firmie.
Jeśli zależy Ci na efektach, opowiedz o swoich wyróżnikach, priorytetach, sytuacji rynkowej i konkurencji.
Dokładnie opisz sytuację. Jeżeli masz kłopoty finansowe, agencja PR musi wiedzieć, że firmę czekają duże zmiany. Jeśli jesteś dynamicznym liderem rynku, agencja skupi się na utrzymaniu dominującej pozycji.
W briefie umieść następujące informacje:
1. planowane zyski,
2. udział w rynku,
3. wyniki w ostatnim roku, kwartale i miesiącu,
4. aktywność konkurencji,
5. nowe przepisy prawne, które mogą wpłynąć na działalność firmy,
6. nastawienie i opinie konsumentów,
7. aktywność na rzecz lokalnej społeczności,
8. główni interesariusze, na przykład parlamentarzyści, związki zawodowe, mieszkańcy terenów, gdzie prowadzisz interesy,
9. firmowe narzędzia komunikacji (intranet, blog, newsletter, profile w mediach społecznościowych),
10. plan działań marketingowych.
II. Wykorzystaj agencję PR w innych działaniach marketingowych.
Jakie prowadzisz jeszcze inne działania marketingowe? Włącz agencję PR do kampanii reklamowej, promocji sprzedaży, premiery produktu i komunikacji w mediach społecznościowych.
Agencja powinna poznać pozostałe elementy marketingowego miksu i wzmocnić je swoimi działaniami.
Jeżeli wydajesz regularnie newsletter lub prowadzisz blog, dodaj agencję do listy kontaktów.
III. Uzgodnij plan public relations.
Trudno myśleć o sukcesie bez uzgodnienia planu PR.
W planie powinny znaleźć się następujące elementy:
1. lista grup docelowych, z uwzględnieniem mediów,
2. kluczowe przekazy,
3. taktyki,
4. harmonogram działania,
5. cele i metody pomiaru efektów.
IV. Jasno przedstaw oczekiwania.
Nie wahaj się jasno przedstawić swoje oczekiwania. Bądź bezpośredni i niczego nie owijaj w bawełnę.
Trudno jest wypracować dobre relacje jeśli współpraca się nie układa i nikt nie ma odwagi o tym głośno powiedzieć.
V. Przedstaw zasady współpracy.
Opisz swoje oczekiwania dotyczące zasad współpracy już na pierwszym spotkaniu.
Chcesz być informowany regularnie o postępie prac na każdym etapie? Wolisz przedstawić swoje oczekiwania na początku projektu i potem już się nie wtrącać?
VI. Wyznacz osobę do roboczych kontaktów.
Wyznacz pracownika do codziennej współpracy z agencją PR, który zajmie się roboczymi kontaktami i będzie przekazywać prośby agencji dotyczące na przykład, wywiadu dla mediów lub udziału w konferencji w roli prelegenta.
Czego nauczyłeś się współpracując z agencją PR? Jeśli jesteś pracownikiem agencji, jakiej porady udzielisz nowemu klientowi? Napisz o tym w komentarzu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.