środa, 3 grudnia 2014

6 porad jak efektywnie współpracować z agencją PR

Współpraca z agencją PR nie różni się niczym od podobnych kontaktów z innymi partnerami biznesowymi.

Efekty jakie uda się osiągnąć bezpośrednio zależą od pracy jaką włożysz w ten związek.

Oto 6 porad jak ułożyć sobie współpracę z agencją PR, żeby osiągnąć optymalne wyniki:

I. Przekaż agencji jak najwięcej istotnych informacji o swojej firmie.

Jeśli zależy Ci na efektach, opowiedz o swoich wyróżnikach, priorytetach, sytuacji rynkowej i konkurencji.

Dokładnie opisz sytuację. Jeżeli masz kłopoty finansowe, agencja PR musi wiedzieć, że firmę czekają duże zmiany. Jeśli jesteś dynamicznym liderem rynku, agencja skupi się na utrzymaniu dominującej pozycji.

W briefie umieść następujące informacje:

1. planowane zyski,

2. udział w rynku,

3. wyniki w ostatnim roku, kwartale i miesiącu,

4. aktywność konkurencji,

5. nowe przepisy prawne, które mogą wpłynąć na działalność firmy,

6. nastawienie i opinie konsumentów,

7. aktywność na rzecz lokalnej społeczności,

8. główni interesariusze, na przykład parlamentarzyści, związki zawodowe, mieszkańcy terenów, gdzie prowadzisz interesy,

9. firmowe narzędzia komunikacji (intranet, blog, newsletter, profile w mediach społecznościowych),

10. plan działań marketingowych.

II. Wykorzystaj agencję PR w innych działaniach marketingowych.

Jakie prowadzisz jeszcze inne działania marketingowe? Włącz agencję PR do kampanii reklamowej, promocji sprzedaży, premiery produktu i komunikacji w mediach społecznościowych.

Agencja powinna poznać pozostałe elementy marketingowego miksu i wzmocnić je swoimi działaniami.

Jeżeli wydajesz regularnie newsletter lub prowadzisz blog, dodaj agencję do listy kontaktów.

III. Uzgodnij plan public relations.

Trudno myśleć o sukcesie bez uzgodnienia planu PR.

W planie powinny znaleźć się następujące elementy:

1. lista grup docelowych, z uwzględnieniem mediów,

2. kluczowe przekazy,

3. taktyki,

4. harmonogram działania,

5. cele i metody pomiaru efektów.

IV. Jasno przedstaw oczekiwania.

Nie wahaj się jasno przedstawić swoje oczekiwania. Bądź bezpośredni i niczego nie owijaj w bawełnę.

Trudno jest wypracować dobre relacje jeśli współpraca się nie układa i nikt nie ma odwagi o tym głośno powiedzieć.

V. Przedstaw zasady współpracy.

Opisz swoje oczekiwania dotyczące zasad współpracy już na pierwszym spotkaniu.

Chcesz być informowany regularnie o postępie prac na każdym etapie? Wolisz przedstawić swoje oczekiwania na początku projektu i potem już się nie wtrącać?

VI. Wyznacz osobę do roboczych kontaktów.

Wyznacz pracownika do codziennej współpracy z agencją PR, który zajmie się roboczymi kontaktami i będzie przekazywać prośby agencji dotyczące na przykład, wywiadu dla mediów lub udziału w konferencji w roli prelegenta.

Czego nauczyłeś się współpracując z agencją PR? Jeśli jesteś pracownikiem agencji, jakiej porady udzielisz nowemu klientowi? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis czeka na Twój komentarz.