Każdy może nauczyć się tańczyć, ale nie każdy zostanie trenerem tańca. Trener nauczy kroków, ale nie podpowie na jaki pójść bal i kogo poprosić do walca. Nie doradzi o czym rozmawiać na przyjęciu.
Szukasz wzoru do naśladowania czy kogoś kto zna wszystkich ludzi w branży? Potrzebujesz trenera, mentora, doradcę czy konsultanta PR? Jaka to różnica?
1. Trener
Trener uczy konkretnych umiejętności. Na przykład trener medialny uczy komunikacji z konsumentami poprzez media. Przed wyborem trenera powinieneś określić jakie umiejętności chcesz posiąść, na przykład, komunikacja w mediach społecznościowych, prezentacje czy udzielanie wywiadów.
2. Mentor
Mentor to ktoś kto kiedyś wykonywał Twoją pracę i potrafi – dzięki wiedzy, doświadczeniu i intuicji – znaleźć rozwiązania trudnych problemów. Nie mówi co zrobić – pokazuje co można zrobić w danej sytuacji. Dzięki swoim znajomościom ułatwia kontakty z właściwymi ludźmi.
3. Doradca
Doradca jest przewodnikiem specjalizującym się i udzielającym porad w wybranej dziedzinie, na przykład, komunikacja kryzysowa, komunikacja wewnętrzna, lobbing, itd.
4. Konsultant
Konsultant udziela porad, ale również potrafi wprowadzić je w życie. Po zakończeniu pracy nad strategią PR konsultant może zająć się jej wdrożeniem, na przykład, komunikacją kluczowych przekazów. Możesz go traktować jak dodatkowego pracownika.
Konkluzja
Wybierając eksperta do współpracy nie kieruj się nazwiskiem, ale tym, co chcesz osiągnąć. Na każdym etapie kariery w PR możesz mieć różne potrzeby. Kiedy wiesz czego Ci brakuje, wybór właściwej osoby jest prostszy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.