Dziennikarze lubią nieprzygotowanych rozmówców. Kontrolują wtedy przebieg wywiadu i prowokują nieszczęśnika do ujawnienia niewygodnych informacji.
Jedynym sposobem uniknięcia takich kłopotów jest opracowanie strategii medialnej.
Każdy kontakt z dziennikarzami musi być uzasadniony i przemyślany – wszystko co powiesz musi być zgodne z celami strategii medialnej.
Jak opracować strategię medialną? Po pierwsze, nie myl strategii z taktyką.
Strategia to cel nadrzędny, na przykład zwiększenie rozpoznawalności marki lub podwojenie liczby klientów.
Taktyką mogą być kontakty telefoniczne z dziennikarzami, organizowanie konferencji prasowych lub przygotowanie happeningów.
Musisz także dysponować metodą i narzędziami, które zmierzą efektywność strategii. Obowiązuje zasada: jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie wiesz jak to działa.
Ale jak na przykład zmierzyć "zwiększenie rozpoznawalności"? Zbadaj jej poziom na początku kampanii PR i po zakończeniu – i porównaj wyniki.
Uwaga: sondaże są drogie i czasochłonne i margines błędu może być większy od poziomu badanej zmiany.
Inne metody to pomiar popularności firmowej witryny WWW (pod warunkiem, że mierzysz nie liczbę odwiedzin, ale unikatowych użytkowników), wzrostu sprzedaży, liczby zapytań o produkt lub usługę.
Bez względu na metodę tak zorganizuj pomiar, żeby wykluczyć lub maksymalnie ograniczyć wpływ innych czynników występujących w czasie kampanii – w innym przypadku nie będziesz w stanie połączyć badanego skutku z adekwatną przyczyną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis czeka na Twój komentarz.